آراد برندینگ

زندگی مالی خود را با فعالیت در حوزه چیلر دگرگون ساختم

زندگی مالی خود را با فعالیت در حوزه چیلر دگرگون ساختم

در شرایط اقتصادی فعلی کشور داشتن درآمد بالا برای ساختن زندگی با رفاه مناسب کار سختی است اما من با پیدا کردن حوزه چیلر توانستم در مدت زمانی کم زندگی مالیم را متحول کنم. در زیر به سه نوع چیلر میپردازیم.

چیلر هوا

با توجه به ویژگی های اقلیمی محیط زندگی استفاده از برخی دستگاه های تعدیل کننده دمای محیط در طول سال مورد نیاز واقع می شود که یکی از مهمترین این دستگاه ها چیلر هوا خنک است که قیمت خرید فروش آن بر اساس نوع چیلر و موارد کاربردش متفاوت است.

چیلر را می توان ماشینی در نظر گرفت که با استفاده از یک فرآیند ترمودینامیکی و به واسطه وجود یک ماده خنک کننده گرما را از محیط اطراف خودش گرفته و به محیط دیگری منتقل می کند و با گردش مایع درون آن این عمل ادامه پیدا می کند تا دمای محیط کاش یابد و خنک تر شود.

چیلر انواع مختلفی دارد که عملکرد آنها نیز از هم دیگر تفاوت دارد و براساس نیاز و ویژگیهای محیط یکی از انواع چیلر می تواند کارآیی مناسب تری داشته باشد و بتواند دمای محیط را تا حد مطلوبی پایین تر بیاورد و موجب رضایت استفاده کنندگان گردد.

زندگی مالی خود را با فعالیت در حوزه چیلر دگرگون ساختم

چیلر اسکرال

در حال حاضر یکی از منبع های انرژی که گرمای محیط را گرفته و موجب خنک شدن محیط می شود چیلر اسکرال می باشد، ایران در حوزه تجارت و صادرات این محصول به تازگی فعالیت خود را شروع کرده و بیشتر واردات آن رونق داشته است برای خرید و فروش این محصول بهتر است قیمت روز آن را از نمایندگی های معتبر پرسیده سپس اقدام به معامله کنید.

علت نام گذاری این محصول به اسکرال به دلیل نوع کمپرسوری می باشد که در این محصول بکار رفته است، این محصولات در محیط های مختلف مثل ادارات، منازل و انواع محیط بکار برده می شود.

نوع کمپرسور، کندانسور و ابعاد و اندازه های چیلر همگی در تعیین قیمت نهایی محصول نقش دارد، مدل رفت و برگشتی، اسکرو و سانتریفیوژ از انواع دیگر چیلر می باشد. چیلر اسکلرو استحکام و دوام بالایی دارد و به این دلیل کارخانه ها، واحد صنعتی و صنعت پتروشیمی نیز خواهان خرید چیلرهای مدل اسکلرو می باشند. از جمله معایب اسکلروها می توان به هزینه ی بالای تعمیرات و نگهداری این محصول اشاره کرد.

زندگی مالی خود را با فعالیت در حوزه چیلر دگرگون ساختم

چیلر جذبی

چیلرهای جذبی از لحاظ نوع اپراتور در دو نوع حرارت غیرمستقیم و شعله مستقیم وجود دارد حرارت غیر مستقیم از فرآیندهای صنعتی و گرمایی که توسط این فرآیندها گرما تولید شده و هدر می روند استفاده می کند ولی چیلر جذبی در نوع شعله مستقیم انرژی مورد نیاز مستقیماً از یک سوخت فسیلی مانند نفت و گاز تامین می شود.

موارد زیادی وجود دارند که در قیمت گذاری چیلر جذبی موثر هستند معمولاً نام برند و نوع تجهیزاتی که داخل این چیلرها به کار گرفته می‌ شود خیلی در قیمت گذاری آنها موثر هستند چیلرهای جذبی در دو نوع تک اثر یا دو اثر وجود دارند که با دیگری بسیار متفاوت است.

تعداد ژنراتورهای موجود در دستگاه نیز در قیمت گذاری آن موثر است قبلترها چیلرهای جذبی فقط از یک ژنراتور استفاده می کردند ولی امروزه کارشناسان برای بالا بردن راندمان کار کرد این دستگاه و همچنین تولید لیتیوم بروماید غلیظ‌تر ترجیح دادند تا از نوع دو ژنراتور آن یعنی دما بالا و پایین استفاده کنند این مدل هم از نظر راندمان بسیار پیشرفته تر است و همچنین قیمت آن با تک ژنراتور متفاوت است.

زندگی مالی خود را با فعالیت در حوزه چیلر دگرگون ساختم

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا