آراد برندینگ

مزه ثروت را چشیدم

مزه ثروت را چشیدم

روزی که در باغ پدری مشغول پیدن خیارها بودم به این فکرمیکردم که چگونه میتوانیم محصولات خود را بدون واسطه به کشورهای دیگر صادر کنیم. ما محصول با کیفیت داشتیم اما راه تجارت را نمیدانستیم. پس از مشاوره و تحقیق و دیدن آموزش نزد اساتید مطرح توانستیم تاجر باغ خود شویم.

خیار صادراتی

قیمت خیار صادراتی و هم چنین کیفیت آن نسبت به خیارهای دیگر بالاتر است. برای صادرات خیار، بخش تولید نیازمند فراهم آوردن شرایط ایده آل در محیط کشت مناسب است. این مسئله را در زمان برداشت محصول به خوبی می توان احساس نمود. زیرا زمانی که محیط، دما و خاک برای کشت خیار در بالا ترین استاندارد ها قرار داشته باشند، نه تنها بر ظاهر این میوه بلکه روی طعم آن نیز تاثیر گذار است و همان گونه که می دانید این امور از جمله فاکتور های یک خیار صادراتی قلمداد می شود.

.

مزه ثروت را چشیدم

خیار ورامین

قیمت خیار ورامین در مقایسه با کیفیت آن بسیار به صرفه است. خیارها به نوعی از خانواده کدوئیان اند و به عنوان گیاهی تک پایه ایی هستند که گلهای نر و ماده بر روی یک گیاه قرار دارند و البته گلهای نر از گلهای ماده بیشتر اند و قبل از گیاه ماده ظاهر می شوند. طول عمر نسبتا کوتاهی دارد و هوای سرد دوست دارد و در زمینه دسته بندی متخصصین آنها را به گیاهان سرد سال دسته بندی می کنند و از این رو گرمی بیش از اندازه هوا این گیاه را خراب مس کند و آن را دچار مشکل می کند.

مزه ثروت را چشیدم

خیار درختی

قیمت خیار درختی به منطقه ای که خیار در آن به عمل آمده است بستگی دارد. یکی از مزیتهای مهمی که انواع خیار درختی و بوته ‌ای نسبت ‌به خیارهای گلخانه ‌ای دارند این است که در بذر خیار گلخانه ای و کاشت آن از سمهای قوی استفاده می ‌شود چرا که این نوع خیارها در مقابل آفتها بسیار حساس هستند. به ‌همین دلیل از انواع آفت ‌کشها و سمهای خیلی قوی برای آنها استفاده می‌ شود که این سمها علاوه بر پوست ممکن است حتی وارد گوشت گیاه شوند و برای انسان خطرناک می باشند.

در طب سنتی خیار را دارای طبعی سرد و خنک می ‌دانند که دمای بدن را پایین می ‌آورد و برای برطرف کردن تشنگی هم بسیار مناسب می ‌باشد و در مورد افرادی که در هوای گرم دچار گرمازدگی شده ‌اند مصرف خیار بسیار توصیه می ‌شود.

مزه ثروت را چشیدم

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا