آراد برندینگ

کاشت سیر در منزل

کاشت سیر در منزل

کاشت سیر در فصول سرد سال یعنی در اوایل پاییز تا اواخر آبان ماه انجام می‌شود. کاشت سیر در گرما و در فصل‌های بهار یا تابستان سبب می‌شود تا بوته‌های سیر کوچک شوند و همچنین جوانه‌ زنی آن در فصول سرد رخ بدهد و جوانه‌ها دچار سرمازدگی شوند.

پرورش سیر بسیار آسان است و در هر نوع خاک و آب و هوایی قابل کشت می باشد و به دلیل آن که بعد از فلفل پر مصرف ترین ادویه در دنیا می باشد، بازار فروش خوبی دارد. برای ته آن در منزل ابتدا پیاز سیر را در یک محیط سرد و خشک به جز یخچال قرار بدهید.

غده های بزرگ سیر را درون خاک در گلدان یا اگر باغچه دارید قرار بدهید، غده ها را در خاک بکارید. سر غده ها به سمت بالا باشد و عمق آن حدود 5 سانتی متر باشد. فاصله بین غده ها برای رشد بهتر حدود 20 سانتی متر باشد. هر زمان گیاه نیاز به آب داشته باشد باید به آن ها آب دهید. زمانی که سیر ها را تازه کاشته اید باید خاک نمناک باشد تا ریشه ها بتوانند رشد کنند.

کاشت سیر در منزل

مزایای پرورش سیر در گلخانه

امروزه مصرف سیر در خانه ها و رستوران ها بسیار زاید شده است و به گونه ای به یکی از مهم ترین چاشنی ها در اناوع غذاها تبدیل شده است.

برخلاف روش سنتی امکان کاشت، داشت و برداشت سیر در گلخانه در تمام فصول وجود دارد و همچنین در تمام نقاط کشور به شرط رعایت کردن نکات لازم می توان آن را پرورش داد. در کشت گلخانه ای سیر، امکان کنترل کامل شرایط محیطی و آب و هوایی برای رشد گیاه از جمله دما، رطوبت و ، حفاظت از محصول در برابر وزش شدید باد، بارش برف، باران و تگرگ وجود دارد. با توجه به شرایط گلخانه ای میزان آب کمتری برای تولید این محصول نسبت به زمین های کشاورزی استفاده می شود.

کاشت سیر در منزل

بهترین خاک برای پرورش سیر

ایران جزو یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیر در جهان می باشد.

خاک مورد استفاده برای کشت سیر، باید حاصلخیز، سرشار از مواد مغذی و زهکشی شده باشد، تا گیاه بتواند در آن به خوبی رشد کند. از بهترین انواع خاک برای پرورش سیر، می توان به خاک شنی لومی، اشاره نمود. جالب است بدانید سیر جزو آن دسته از محصولاتی می باشد که نیاز به کوددهی با مواد مغذی دارد.

کمپوست یکی از بهترین کود ها برای رشد سیر می باشد. کمپوست را باید قبل از کاشت سیر به خاک اضافه کرد. همچنین مقداری مالچ نیز باید به خاک پس از کاشت این محصول پاشیده بشود.

کاشت سیر در منزل

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا