آراد برندینگ

خاک گلهای حیاطمان باعث میلیونر شدنم است

مشغول آبیاری گل های کاشته شده در باغچه حیاطمان بودم ذهنم سخت درگیر یافتن مسیری برای رسیدن به درآمد بود که ناگهان مادربزرگ با خنده گفت به چی فکر میکنی جوون؟ با در میون گذاشتن افکارم با مادربزرگ ایده جالبی داد و آن تولید و عرضه انواع خاک گل بود چراکه خاک مناسب هر گلی را به خوبی میشناختم و این ایده توانست مرا میلیونر کند.

خاک گل کاکتوس

استفاده بیش از حد از کودها مانند خاکهای معمولی می تواند خطر آسیب رساندن به گیاه را در پی داشته باشد بنابراین باید از ابتدا یک خاک غنی و مناسب را انتخاب کرد.

خاک گل کاکتوس که به عنوان مخلوط گلدان نیز شناخته می شود از مواد مختلفی تشکیل شده است که محیط سالمی را برای رشد گیاهان گلدانی فراهم کند این مخلوطها طوری طراحی شده اند که از فشرده شدن بیش از حد خاک جلوگیری کنند و مانع خفه کردن ریشه ها و جریان آب و سایر مواد مغذی می شوند.

یک مخلوط گلدانی با کیفیت بالا دارای وزن سبک‌ تر و کرکی ‌تر می باشد و قابلیت نگهداری رطوبت را دارد انواع مختلفی از مخلوطهای همه منظوره و همچنین مخلوطهای تخصصی تر نیز وجود دارد.

C:\Users\MacanPc\Downloads\Logo (1) - 2023-01-31T163319.831.jpg

خاک گل ارکیده

با توجه به این نکات بهتر است بدانید که برخی از افراد خاک گل ارکیده را همان خاک مخلوط می دانند اما در واقع این اصطلاحات به جای یکدیگر به کار می روند و با هم تفاوت دارند.

خاک گلدان ممکن است دارای خاک باشد یا نباشد، در حالی که مخلوط گلدان کاملاً یک محیط بدون خاک است مخلوط گلدانی استریل است که از آن به منظور سلامت و ایمنی بیشتر برای گیاه استفاده می کنند زیرا حاوی عوامل بیماری زا مانند قارچ یا سایر بیماریها نمی باشد.

خاک گلدان با خاک باغچه نیز متفاوت است زیرا خاک باغچه ترکیبی از خاک و مواد دیگر است که معمولا برای بهبود بستر باغ استفاده می شوند این نوع خاک گاهی اوقات به مخلوط گلدانهای خانگی اضافه می شود اما برای استفاده به تنهایی در ظرف توصیه نمی گردند زیرا می توانند به راحتی فشرده گردند و باعث پوسیدگی ریشه و مشکلات زهکشی گلدان گردند.

C:\Users\MacanPc\Downloads\Logo (1) - 2023-01-31T163344.414.jpg

خاک گل سانسوریا

همچنین خاک گل سانسوریا با خاکهای سطحی نیز متفاوت است زیرا خاک سطحی خاکی است که از لایه بالایی زمین گرفته شده است و کیفیت بسیار پایین تری می تواند داشته باشد.

اگرچه می‌ توان از آن در موارد دیگری مانند پر کردن حفره ها، حفره های ساختمانی و یا غیره استفاده کرد اما برای کشت و پرورش گیاه عموما مناسب نمی باشند خاک سطحی نسبت به خاک باغچه اصلاح شده کم تری دارد و برای نگه داری در گلدانها مناسب نیست.

رخی از نمونه های خاکهای گلدانی دارای موارد اصلاح شده می باشند و شما می توانید گیاهان و سبزیجات حساس تر مانند سبزیهای خوردن و موارد این چنین را در آنها پرورش دهید و این نوع خاک برای گیاهان آپارتمانی مناسب نمی باشند.

C:\Users\MacanPc\Downloads\Logo (1) - 2023-01-31T172931.128.jpg

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا