آشپزی

طرز تهیه خورش جعفری با مرغ به روش مجلسی

 

خورش جعفری یکی از خورشت‌های اصیل گیلانی است که عطر و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و به راحتی و سریع می‌توانید به همراه برنج درست کنید و لذت ببرید.

چی شی: خورش جعفری یکی از خورشت‌های اصیل گیلانی است که عطر و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و به راحتی و سریع می‌توانید به همراه برنج درست کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه خورش جعفری با مرغ به روش مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت مرغ    ۵۰۰ گرم (ران، سینه یا فیله)

پیاز    ۲ عدد

سبزی جعفری سرخ شده    ۳۰۰ گرم

پرک لیمو عمانی    نصف پیمانه

زعفران دم کرده    به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه    به مقدار لازم

طرز تهیه خورش جعفری

مرحله اول

برای تهیه خورش جعفری مجلسی ابتدا جعفری را تمیز بشورید و بگذارید خشک شود و بعد ریز خرد و ساطوری کنید، سپس جعفری را در تابه به همراه روغن روی حرارت ملایم خوب تفت دهید تا رنگ سبزی کمی تیره شود.

مرحله دوم

بعد پیاز‌ها را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، وقتی روغن داغ شد، پیاز‌ها را در آن تفت دهید تا پیاز سبک و کمی طلایی رنگ شود.

مرحله سوم

سپس زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا خوشرنگ شود، بعد نمک و فلفل سیاه را هم روی مواد بریزید و ۱ تا دو دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله چهارم

در این مرحله تکه‌های مرغ را که به دلخواه و سلیقه خودتان از سینه، ران یا فیله مرغ انتخاب کرده‌اید در اندازه‌های دلخواه خرد کنید و در پیازها بریزید و تفت دهید تا خوب سرخ شوند.

مرحله پنجم

حالا جعفری سرخ شده را به تکه‌های مرغ‌ اضافه کنید و با هم کمی دیگر تفت دهید، تا خوب با هم مخلوط شوند و رنگ سبزی کمی تیره شود و عطر و طعم سبزی با مرغ‌ها ترکیب شود.

مرحله ششم

مقداری زعفران را همراه با کمی آب جوش بگذارید تا دم بکشد و بعد روی مرغ‌ها بریزید تا عطر و طعم و رنگ زعفران کاملا به خورد مواد رود و مرغ‌ها طلایی و خوشرنگ شوند.

مرحله هفتم

بعد مقداری آب به مواد اضافه کنید و درب ظرف را ببندید تا نیم ساعت با هم بپزند، بعد از این مدت پرک لیمو عمانی را به خورشت اضافه کنید و دوباره یک ساعت اجازه دهید بپزد.

نکته: حتما از پرک لیمو عمانی یا پودر داخل لیمو عمانی استفاده کنی چون پوست لیمو عمانی خورشت را تلخ می‌کند.

‎مرحله هشتم

بعد از این‌که خورشت جعفری خوب پخته شد و جا افتاد از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب بکشید و همراه با پلو و سالاد و ترشی و انواع دورچین سرو کنید و لذت ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا