خیاطی

فوت و فن دوخت و دوزهای ساده

dokhtsade

همیشه در وسایل خیاطی خود یک آهن ربای کوچک داشته باشید تا هر موقع سوزن های تان گم شد، بتوانید به وسیله آهن ربا آن ها را پیدا کنید.

با کشیدن آهسته آهن ربا روی زمین، می توانید سوزن گم شده را پیدا کنید.

در ضمن می توانید یک تکه آهن ربا را داخل جعبه سوزن بیندازید تا تمام سوزن ها به آهن ربا بچسبد و از پخش شدن آن ها جلوگیری شود.

نخ کردن سوزن

برای این که سوزن تان را راحت تر نخ کنید، می توانید مقداری محلول آب و نشاسته را در یک قوطی بریزید و همیشه آن را کنار چرخ خیاطی تان نگه دارید. هر زمانی که خواستید سوزن را نخ کنید، نخ را درون این محلول ببرید تا نخ به راحتی وارد سوزن شود .
اگر چرخ خیاطی تان کار نمی کند

اگر دیدید که چرخ خیاطی تان کار نمی کند، قبل از این که آن را به تعمیرگاه ببرید، تسمه آن را نگاه کنید. ممکن است نخ به دور آن پیچیده شده باشد و مانع حرکت تسمه شود. در این صورت با قیچی، نخ ها را از تسمه جدا کنید؛ وگرنه یک تکه پارچه را زیر چرخ قرار دهید و چرخ کنید. حالا به پشت و روی پارچه نگاه کنید.

اگر قسمت زیری پارچه خراب بود، عیب از قسمت بالای چرخ یعنی مسیر رد شدن نخ از بالا تا سوزن است و اگر قسمت بالای پارچه خراب باشد، عیب از قسمت های پایینی چرخ است.

زیپ هایی که سخت باز می شوند

اگر زیپ لباسی سخت باز و بسته می شود، به جای عوض کردن زیپ از یک صابون خشک استفاده کنید. به این صورت که صابون را روی دنده های زیپ بکشید تا راحت باز و بسته شود .

دوختن لباس های نازک

برای این که وقتی لباس های نازک تان را می دوزید، چروک نشود یک تکه کاغذ در زیر پارچه قرار دهید و سپس درزهای لباس را چرخ کنید. زمانی که بعد از پایان دوختن، کاغذ را از پشت لباس جدا می کنید، می بینید که درزهای لباس صاف است و هیچ چروکی ندارد .

منبع : khorasannews.com

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا