علمی و فناوری

با پنج دوربین عکاسی فوق‌العاده آشنا شوید!

نمایشگاه بین‌المللی فتوکینا چند روز پیش به کار خود پایان داد. این نمایشگاه که بصورت تخصصی در زمینه تجهیزات عکاسی و تصویربرداری است، هر دوسال یکبار در آلمان برگزار شده و در تخصص خود بزرگ‌ترین نمایشگاه در دنیا محسوب می‌شود.

با پنج دوربین عکاسی فوق‌العاده معرفی‌شده در بزرگترین نمایشگاه تجهیزات عکاسی جهان آشنا شوید!
امسال نیز مانند دوره‌های گذشته، کمپانی‌های فعال در زمینه عکاسی و تصویربرداری، آخرین دستاورد‌های خود را به نمایش گذاشتند. در این یادداشت، ۵ دوربین عکاسی‌ای که در این دوره از فتوکینا توجه‌ها را به خود جلب کردند به شما معرفی می‌کنیم.

دوربین Canon EOS 7D Mark II

دوربین عکاسی,بهترین دوربین های عکاسی,دوربین عکاسی کنون

سال پیش، 7D به عنوان یکی از دوربین‌های هالف فریم کنون به بازار عرضه شد. خیلی زود توجه عکاسان به این دوربین جلب شد و اقبال فراوان نسبت به آن باعث شد تا مقطعی نیکون از رقیبه دیرینه خود در محصول فروش عقب بیافتد.
حالا مارک دو این دوربین در فتوکینای امسال معرفی شد. علاوه بر دارا بودن همه کیفیات فنی مدل قبلی، 7D Mark II تعداد فریم عکس گرفته شده در یک ثانیه را به ۸ فریم رسانده است. در ضمن قابلیت‌های تصویربرداری این مدل نیز افزایش پیدا کرده‌است. این دوربین حدود ۲۰۰۰ دلار قیمت داشته و حدود ۲۰۰ دلار نیز از مدل‌های قدرتمندی مانند 5D و 1D ارزان‌تر است.

دوربین Canon PowerShot G7 X

دوربین عکاسی,بهترین دوربین های عکاسی,دوربین عکاسی کنون

اگر بگوییم که با آمدن جی۷ ، کار و کاسبی RX100 سونی جمع می‌شود، اغراق نکرده‌ایم. دو سالی می‌شد که RX100 گزینه بسیار مناسبی برای دوربین کامپکت و عکاسی آماتور محسوب می‌شد. این دوربین با سنسور ۱ اینچی‌ای که داشت، عملاً سری S کنون را با مشکل مواجه کرد. با عرضه شدن جی ۷، عملاً عرصه برای سونی تنگ خواهد شد. البته قطعاً سونی هم بیکار نخواهد نشست و حتماً رقیبی برای جی ۷ رو خواهد کرد.

دوربین Panasonic LX100

دوربین عکاسی,بهترین دوربین های عکاسی,دوربین عکاسی کنون

در سال‌های گذشته، دوربین‌های مختلفی با اندازه سنسور‌های متفاوت عرضه شده‌اند، اما کمتر دوربینی وجود دارد که مانند LX100، نسبت به سنسور خود قدرتمند عمل کند.
LX100 به دلیل داشتن سنسوری چهار سوم اینچی در بدنه‌ای کوچک، نمونه بسیار قدرتمندی است. این دوربین علاوه بر اینکه امتیازات یک سنسور بزرگ را به شما می‌دهد، به عنوان یک دوربین کامپکت هم بسیار کارآمد است. داشتن یک لنز زوم ۲۴-۷۰، از دیگر مزایای این دوربین است.

دوربین Samsung NX1

دوربین عکاسی,بهترین دوربین های عکاسی,دوربین عکاسی کنون

سامسونگ هیچ گاه به عنوان یک شرکت سازنده دوربین‌های عکاسی با کیفیت شناخته نمی‌شود، اما با عرضه این دوربین به نظر باید عقاید قبلیمان را تغییر دهیم. این دوربین از انگشت شمار دوربین‌هایی است که توانایی ضبط تصاویر ویدئویی با رزولوشن 4K را دارند. علاوه بر توانایی‌های ویدئویی این دوربین، باید نگاهی هم به سنسور آن کنیم. سنسور این دوربین با داشتن ۲۸ میلیون پیکسل، بالاترین رزولوشن در سنسورهای APS-C را دارد.

دوربین Panasonic CM1

 

دوربین عکاسی,بهترین دوربین های عکاسی,دوربین عکاسی کنون

«اسمارت‌فون‌ها، آینده عکاسی هستند». به همین دلیل هم هست که باید بگوییم بزرگ‌ترین سورپرایز فتوکینا ۲۰۱۴، یک گوشی اندرویدی پاناسونیک بود. CM1 که در حال حاضر فقط در فرانسه و آلمان عرضه شده‌است، در واقع یک دوربین عکاسی‌ است که توانایی‌های یک تلفن همراه را نیز دارد. این دوربین، با وجود اندازه کوچک، سنسوری ۱ اینچی را درون خود جای داده‌است، که بسیار قابل توجه است. کنترل این دوربین تقریباً به صورت کاملاً دستی قابل تنظیم است و همچنین قابلیت ضبط تصاویر ویدئو با رزولوشن 4K را دارد. به نظر می‌آید پاناسونیک فتح بابی در زمینه دوربین‌های عکاسی و اسمارت‌فون‌ها کرده‌است و احتمالاً بزودی در کمپانی‌های دیگر مشابه این دوربین-گوشی را خواهیم دید.
منبع : bartarinha.ir

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا