روانشناسی

فعالیت‌های جسمی برای درمان افسردگی

faali yatjesmi

افسردگی نه تنها فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه حتی آنهایی که با فرد، رابطه نزدیکی دارند نیز درگیر می‌کند. حتی اگر فرد مبتلا بخواهد که احساس بهتری داشته باشد، نمی‌تواند افسردگی را از خود دور کند و دلیل آن این است که افسردگی یک بیماری کاملاً جدی است

تحقیقات نشان می‌دهد ورزش و تحرک بدنی نیروی قدرتمندی برای مبارزه با افسردگی است. برخی مردم معتقدند برای ورزش کردن نیازمند انگیزه هستند، در حالیکه خود فعالیت‌های ورزشی موجب ایجاد انگیزه می‌شوند. در صورتی که فرد دچار افسردگی حاد شده باشد پزشکان پیشنهاد انجام ورزش‌های سنگینی را به او نمی‌کنند بلکه انجام فعالیت‌های سبک در منزل نیز می‌تواند در ایجاد انگیزه و بهتر شدن حالت‌های روانی بیمار موثر باشد.

آنچه در ادامه می‌خوانید 9 مورد از فعالیت‌های جسمی است که می‌توانند به بیماران افسرده کمک کنند و این فعالیت‌ها برخلاف دیگر فعالیت‌های ورزشی نیازمند تمرکز بالایی نیستند:

1. استفاده از پله‌ به جای آسانسور برای انجام کارهای روزمره

2. پیاده روی

3. فعالیت‌های بهداشتی

4. رفتن به مراکز خرید

5. مرتب کردن وسایل اتاق

6. جارو کردن اتاق

7. تمیز کردن وسایل خانه

8. شستن ظروف کثیف

9. مرتب کردن کمدها و ِکشوها

اگر این فعالیت‌ها را به طور کامل انجام ندهید خلاص شدن از شر افسردگی کار دشواری خواهد بود البته باید این نکته را در نظر بگیرید که نباید خود را مجبور به انجام این فعالیت‌ها بکنید. مطمئن باشید که این فعالیت‌های کوچک شما را از درگیر شدن با حس افسردگی دور نگه می‌دارند. با این حال این توصیه برای حالت‌های خفیف افسردگی یا به عنوان مکمل روش‌های درمانی در افسردگی‌های شدیدتر مناسب است و به بیان دیگر مبتلایان به افسردگی حاد در اقدام برای درمان و مراجعه به متخصص نباید اهمال کنند.

منبع : hidoctor.ir

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا