دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

طرز تهیه کیک هویج و فندق

cakehavij

مواد لازم برای کیک

هویج رنده شده ریز ۳۰۰ گرم

تخم مرغ (زرده و سفیده جدا) ۶ عدد

شکر ۲۵۰ گرم

نمک اندکی

پوست رنده شده یک عدد لیمو ترش و یا پرتقال

فندق آسیاب شده ۳۰۰ گرم

گردو خرد شده ۳ قاشق غذا خوری

آرد ۱۰۰ گرم

مواد لازم برای تزیین

ماسکارپونه ۳۰۰ گرم

وانیل ۱ قاشق غذا خوری

شکر ۷۰ گرم

خامه ۱۵۰ گرم

فندق خرد شده وتف داده (بدون نمک) ۱۵۰ گرم

طرز تهیه کیک:

شیرینی پزی ،طرز تهیه کیک هویج و فندق :  ابتدا فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد(۳۵۰ درجه فارنهایت)که فن آن روشن میباشد،گرم می کنیم.

زرده ها را با ۱/3 شکر و نمک و پوست لیمو رنده شده مخلوط کرده ، هم میزنیم تا کرم مانند شود.سفیده ها را هم می زنیم تا کاملاسفت شوند و بقیه شکر ها را به سفیده سفت شده اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.هویج رنده شده را با فندق آسیاب شده و گردو و آرد در ظرفی ریخته و خوب مخلوط می کنیم.

1/3 مایع سفیده را به زرده ها اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم و سپس بقیه سفیده ها را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم. مخلوط آردوهویج وفندق و آرد را کم کم به مخلوط سفیده و زرده اضافه میکنیم و با یک قاشق چوبی هم می زنیم و مخلوط به دست آمده رادر قالب کیک ریخته و در فر به مدت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه قرار دهید و از دقیقه ۴۵ توسط یک سیخ چوبی پخت آن را امتحان کنید.پس از پخت ، اجازه دهید تا کیک در قالب به مدت حداقل ۱۲ ساعت بماند.

طرز تهیه کرم روی کیک

ماسکارپونه،وانیل وشکر را با هم مخلوط کنید وخامه را هم زده تا سفت شودو به ماسکارپونه اضافه می کنیم.کیک را از قالب درآورده و از ارتفاع به دو قسمت می کنیم.

۲/۵ از خامه و ماسکارپونه را وسط دو لایه کیک ریخته وبقیه مواد را روی کیک و برای کناره ها استفاده می کنیم و در انتها فندق های خورد شده وتف داده شده را به کناره های کیک بروی خامه ها می زنیم.کیک را قبل از مصرف به مدت ۲ الی ۳ ساعت در یخچال نگهداری کنید.

نکته:

وقتی سیخ چوبی را داخل کیک می کنید اگر از کیک به سیخ چسبیده باشد ،هنوز کیک پخته نشده و باید هر ۵ دقیقه پس ازپایان زمان داده شده در دستور پخت این کار را تکرار کرده تا موقعی که دیگر چیزی به آن نچسبد.

منبع : ashpaz-bashi.blogfa.com

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا