دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

کیک بهارنارنج و پرتقال

cack bahar narenj

کیک بهارنارنج و پرتقال کیک فصل بهار

بهار که می‌آید بوی بهارنارنج همه را سرمست می‌کند، البته این سرمستی می‌تواند ادامه دار باشد؛ اگر شما از عرق این گل خوشبو در نوشیدنی‌ها و حتی دسرهای فصلتان هم استفاده کنید.

مواد لازم کیک بهارنارنج و پرتقال:

آرد  150 گرم
شکر 150 گرم
بیکینگ پودر  2 قاشق چایخوری
 آب پرتقال 1 پیمانه
پوست پرتقال رنده شده 2 قاشق چایخوری
پوست لیمو رنده شده 1 قاشق چایخوری
عرق بهارنارنج 4 /1 پیمانه
وانیل 2 /1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 6 عدد
کره 100 گرم

طرز تهیه کیک بهارنارنج و پرتقال :
تخم‌مرغ ها را بشکنید، زرده و سفیده آنها را جدا کنید و هر کدام را در کاسه ای بریزید. به کاسه زرده‌ها شکر اضافه کنید و مخلوط را با همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.

حالا وانیل و بیکینگ پودر را به زرده‌ها افزوده و هم بزنید. در آخر کره را حرارت دهید تا آب شود، سپس به زرده‌‌ها اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

سفیده را هم با همزن برقی هم بزنید تا خوب پف کند. وقتی سفیده‌ها خوب پف‌دار و سفیدرنگ شدند مخلوط زرده را به آن اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید.

حالا نوبت اضافه کردن مایعات است. آنها را که به مواد کیک اضافه کردید، پوست لیمو و پرتقال رنده شده را هم به مواد بیفزایید و خوب هم بزنید. فر را با درجه 175 درجه سانتی‌گراد گرم کنید، سپس آرد را کم‌کم به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید.

قالب را چرب کرده و کمی آرد به ته و دیواره‌ها بپاشید.که کیک به قالب نچسبد مایه کیک را در قالب ریخته و در فر بگذارید. بعد از نیم ساعت تا 45 دقیقه که کیک پخت و رویه آن طلایی رنگ شد، قالب را بیرون آورید تا از حرارت بیفتد،  سپس آن را در ظرف مورد نظر گذاشته ، سرو کنید.

منبع : مجله آشپزی مثبت / bartarinha.ir

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا