روانشناسی

حسود و موذی هستید؟ آلزایمر می گیرید

کمبود آهن مادرها دلیل اوتیسم است

کمبود آهن در روزهای بارداری تنها تحمل این 9 ماه را برای‌تان سخت‌تر نمی‌کند و به همیشه خسته بودن‌تان منجر نمی‌شود. محققان می‌گویند این کمبود روی جنین هم اثر غیرقابل جبرانی می‌گذارد. به نوشته مدیکال‌نیوزتودی، مادرانی که در این 9 ماه با کمبود آهن روبه‌رو بوده‌اند، بیشتر احتمال دارد فرزندی اوتیسمی به دنیا بیاورند. البته پزشکان معتقدند بدون نیاز جدی به مکمل‌های آهن، مادران باردار نباید بعد از سه‌ماهگی سراغ مصرف آن بروند و مصرف روزانه قرص‌های پریناتال برای‌شان کافی است. با این وجود محققان توصیه می‌کنند اگر کمبود آهن در مادری مشاهده شد، حتما باید داروی مکمل برای او تجویز شود.

درمان قلب شکسته کشف شد

برای تسکین دادن قلب شکسته‌تان با دیگران درد و دل می‌کنید؟ محققان می‌گویند این بدترین درمانی است که برای آرام کردن خود می‌توانید استفاده کنید. از نظر پژوهشگران اگر بعد از شکستن قلب‌تان سراغ مسکن‌ها بروید، نتیجه بهتری می‌گیرید و زودتر به روزهای عادی زندگی‌تان بازمی‌گردید. به نوشته تلگراف، پژوهشگران ثابت کرده‌اند که آسپرین بهترین درمان برای این درد است و وقتی شکست عشقی می‌خورید یا عزیزی را از دست می‌دهید، کافی است به جای بیرون ریختن احساسات‌تان چند آسپرین مصرف کنید

درحالی که اغلب افراد فکر می‌کنند به اشتراک گذاشتن ناراحتی‌های‌شان با دیگران حال آنها را بهتر می‌کند، محققان می‌گویند صحبت کردن در مورد این موضوعات و در میان گذاشتن تجربه‌های تلخ با دوستان به بیشتر شدن افسردگی فرد منجر می‌شود. البته محققان دانشگاه کلمبیا با بسیاری از روانشناسان و روان‌درمانگران که معتقدند برای تخلیه احساسات منفی باید در مورد آنها صحبت کرد، مخالفند. به عقیده این دسته از پژوهشگران بهتر است افراد از روایت خاطراتی که غم‌شان را تشدید می‌کند خودداری کنند.

قلب شکسته هم درمان دارد

بررسی‌های آنها نشان داده که هنگام شکستن قلب، همان منطقه‌ای از مغز فعال می‌شود که در زمان سوختن دست. همین یافته به پژوهشگران القا کرده که شکستن قلب گرچه به ظاهر یک اتفاق احساسی است اما در واقعیت می‌تواند مشکلی جسمی به شمار بیاید و به جای درد دل کردن با دیگران، با مسکن خوردن آرام شود.

چای گیاهی به دندان آسیب می‌زند؟

میل افراد به زندگی سالم و روی آوردن‌شان به غذاهای طبیعی همیشه به نفع‌شان تمام نمی‌شود. محققان می‌گویند بسیاری از این محصولات طبیعی آسیب‌هایی را برای سلامت همراه می‌آورد. نمونه‌اش هم چای گیاهی است که زیاد خوردنش می‌تواند دندان مصرف‌کنندگانش را خراب کند. به نوشته دیلی‌میل محققان ادعا می‌کنند افراط در مصرف چای‌های طبیعی باعث می‌شود افراد در طول روز نوشیدنی گرم بیشتری مصرف کنند که سلامت دندان‌ها را به خطر می‌اندازد و میل رژیم‌گیرنده‌ها به خوردن آبلیمو روی آب گرچه به حفظ سلامت و تناسب اندام‌شان کمک می‌کند اما به‌خاطر اسید موجود در لیمو به دندان‌های این افراد آسیب می‌زند.

تنها 5 سال از عمرتان باقی مانده!

محققان با نتایج پژوهش‌های‌شان هر روز ما را شگفت‌زده‌تر از قبل می‌کنند. آنها در آخرین بررسی‌های‌شان ثابت کرده‌اند توانایی بویایی شما می‌تواند طول عمرتان را هم پیش‌بینی کند.

به گفته آنها ضعیف شدن حس بویایی، می‌تواند از مشکلات جدی جسمانی مثل سرطان خبر دهد و به شما بگوید چند سال با مرگ فاصله دارید. به نوشته دیلی‌میل، محققان گرچه می‌گویند نتایج این یافته‌ها نباید خوانندگان را بترساند اما می‌گویند ناتوانی در بوییدن غذا و حس کردن عطرها، می‌تواند زنگ خطری باشد و افراد را به کنترل جدی‌تر شرایط جسمی‌شان وادار کند. آنها می‌گویند احتمال اینکه این افراد تا پنج سال بعد از شدت گرفتن این کربویی جان‌شان را از دست دهند، کم نیست.

قلب شکسته هم درمان دارد

عصبی، حسود و موذی هستید؟

روی‌پیشانی‌تان نوشته آلزایمر!

شاید خواندن این تیتر لبخند را بر لب مردهایی بنشاند که دل‌شان از زن‌های حسود و دمدمی‌مزاج خون است و شاید این آقایان فکر کنند همسر شکاک‌شان آنقدر موضوعات بی‌اهمیت را در حافظه نگه می‌دارد که باتری مغزش می‌سوزد و گرفتار آلزایمر می‌شود. محققان می‌گویند زنانی که این ویژگی‌ها را دارند، دوبرابر بیشتر از خانم‌های دیگر در معرض ابتلا به آلزایمر در روزهای پیری قرار دارند. به نوشته دیلی‌میل زنان عصبی مزاجی که شخصیت خجالتی و درون‌گرا دارند، از همتایان برون‌گرای‌شان بیشتر در معرض این خطر هستند چراکه آنها استرس ناشی از این احساسات منفی را تجربه می‌کنند اما توان بیرون ریختنش را ندارند. محققان می‌گویند در سال 2050 شمار زنانی که از این اختلال رنج می‌برند، به 44 میلیون نفر خواهد رسید.

یوگا قاتل مفاصل است

قوز پشت‌تان را صاف می‌کند، به شما آرامش می‌دهد و وضعیت بدن‌تان را تنظیم می‌کند. اما همین ورزش پرفایده می‌تواند به گروهی از افراد آسیب جدی برساند. به نوشته ساینس‌دیلی، افرادی که با مشکلات مفصلی دست و پنجه نرم می‌کنند، نباید در باشگاه‌های یوگا ثبت‌نام کنند. از نظر پژوهشگران، این ورزش می‌تواند مشکلات مفصلی را تشدید کرده و وضعیت سلامتی این افراد را هر روز وخیم‌تر کند. پس قبل از آنکه برای بهره‌بردن از فواید یوگا این تمرین‌ها را شروع کنید، وضعیت سلامتی‌تان را با کمک یک متخصص ارتوپدی کنترل کنید.

حشره‌ها را پخ کنید

سال‌ها پیش برای دفع حشرات موذی دستگاه‌هایی ابداع شده بودند که با قرص‌های مخصوصی کار می‌کردند. اما بعد‌ها مشخص شد که این قرص‌ها ممکن است سلامت مصرف‌کننده را به خطر بیندازد. به همین دلیل خیلی از افراد  تصمیم گرفتند تا آزار حشرات موذی را تحمل کنند اما از این دستگاه‌ها استفاده نکنند. دستگاه دورکننده الکترونیکی انواع حشرات که مدتی به بازار آمده، می‌تواند از این پس در هر خانه‌ای بدون هیچ محدودیتی مورداستفاده قرار بگیرد.

قلب شکسته هم درمان دارد

سیستم عملکرد دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده که نیازی به سم، گاز، شارژ و… نداشته و برای مدت زمان طولانی می‌توان از آن استفاده کرد. قیمت این محصول حدودا 150هزار تومان است. شاید این دستگاه نسبت به کارایی‌اش کمی گران باشد، اما قابلیت این را دارد که تمامی حشرات موذی را دور کند؛ در صورتی که در بازار با قیمت پایین‌تر می‌توانید چنین دستگاه‌هایی را پیدا کنید اما نباید انتظار داشته باشید به کمک آن به جنگ همه حشرات موذی بروید.

به‌راحتی تیکه‌تیکه‌اش کنید

آناناس یکی از لذیذترین میوه‌هایی است که اغلب افراد به آن علاقه‌مند هستند و وقتی اسم آناناس به گوش می‌رسد، دهان همه آب می‌افتد ولی وقتی مرحله بریدن می‌شود، همه از علاقه خود چشم‌پوشی می‌کنند و حتی حاضرند قید خوردن این میوه لذت‌بخش را بزنند و سختی بریدن آن را به جان نخرند. به علاوه خیلی از افراد هم هستند که حین بریدن با چاقو دچار حادثه می‌شوند و از این میوه خوش رنگ و لعاب خاطره بدی در ذهن دارند. به هر حال به‌تازگی یک راه‌حل آسان با قیمتی کاملا به‌صرفه پا به بازار گذاشته است.

قلب شکسته هم درمان دارد

بله! پوست‌کن آناناس با قیمت 19 هزار تومان تنها به این انگیزه تولید شده است که به آسانی بتوانید از مزایای این میوه پرخاصیت بهره‌مند شوید. فقط کافی است سر آناناس را برش دهید و کاملا جدا کنید. بعد این وسیله را روی آناناس گذاشته و با فشار به پایین بچرخانید. به همین سادگی شما می‌توانید میوه آناناس را به شکل حلقه‌ای در بیاورید؛ درست مانند برش‌های کمپوتی. از مزایای فراوان این میوه پرخاصیت غافل نشوید و لطفا هرگز آن را از سبد غذایی خود کنار نگذارید. حالا با این وسیله، خوردن آناناس لذت‌بخش می‌شود.

دیگر خبری از موهای زاید نیست

موهای زاید مدت‌هاست که یکی از دغدغه‌های ذهنی خانم‌ها به‌خصوص دختر خانم‌های جوان است. حتی لیزرها هم به‌دلیل هزینه بالا نتوانسته‌اند به این دغدغه خاتمه دهند. تیغ و روش‌های دیگر هم اگرچه کم‌هزینه هستند اما به جای راه چاره موجب ضخیم‌تر شدن موها می‌شوند.

قلب شکسته هم درمان دارد

شاید در این مواقع اقتصادی‌ترین روش همان اپیلیدی‌ها باشند؛ اما قیمت این محصول هم نسبتا بالاست. از زمانی که بندانداز‌های برقی پا به بازار گذاشته‌اند، مشکل موهای زاید هم تاحدودی قابل حل شده‌اند چون قیمت 55هزار تومان می‌تواند برای چنین محصولی کاملا مقرون به‌صرفه باشد. به علاوه مشکل حساسیت هم به‌دلیل نخ طبیعی و پودرهای مخصوص با این وسیله دیگر معنا ندارد.

اختصاصی برای نوزادان

یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظه‌هایی که یک مادر می‌تواند آن را تجربه کند، استحمام نوزاد برای اولین‌بار است. البته خیلی از مادران به‌دلیل ترسی که دارند، این روز بزرگ را از دست می‌دهند و شانس آن نصیب مادربزرگ‌ها می‌شود، به همین دلیل برخی شرکت‌های تولید سیسمونی بچه، وان‌های کوچکی را برای راحتی مادران طراحی کرده‌اند، در حالی که برخی تولیدکنندگان به این طراحی اکتفا نکرده و با طراحی جدید این بار برای همیشه به دل نگرانی مادران خاتمه دادند که از این پس شانس این روز بزرگ نصیب خودشان خواهد شد.

قلب شکسته هم درمان دارد

طراحی این وان به فرم بدن بچه است که از افتادن یا لیز خوردن‌های ناگهانی جلوگیری می‌کند. فراموش نکنید، پرداخت 190هزار تومان برای فرزند یکی یکدانه‌تان مبلغ ناقابلی است.

توالت‌فرنگی‌ مدرن شده

بیده‌های دیجیتالی با امکانات جدیدی توانسته‌اند دوباره بین ایرانیان مشتری پیدا کنند. این دستگاه به‌خصوص در افرادی که ناراحتی‌های مفصلی، دیسک کمر و ناتوانی جسمی دارند یا در افرادی که در دوره بعد از عمل جراحی و زایمان قرار دارند، محبوبیت زیادی یافته است. این دستگاه از شما و عزیزان‌تان در مقابل انواع آلودگی‌ها و بیماری‌های قارچی و پوستی محافظت می‌کند.  بیده‌های دیجیتالی علاوه بر اینکه شست‌وشویی کامل و بهداشتی را بدون نیاز به دست و دستمال فراهم می‌آورند، مصرف آب را هم به حداقل می‌رسانند.

قلب شکسته هم درمان دارد

این دستگاه روی انواع توالت‌های فرنگی‌ قابل نصب است که تنظیمات فشار و دمای آب را از طریق ریموت دستگاه می‌توانید کنترل کنید. از همه جالب‌تر سیستم خشک‌کن آن است که درمواقعی که محیط دستشویی سرد باشد، می‌تواند نقش بسیار کاربردی را ایفا کند. قیمت این محصول بین 150 تا 300 هزار تومان است.

منبع: مجله سیب سبز، مجله چه نیوز

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا