آرایش و زیبایی

نکاتی که باید درباره کرم های مرطوب کننده بدانید !

 

کرم های مرطوب کننده

پوست چرب هم نیاز به کرم مرطوب کننده دارد

آیا می دانید کرم مرطوب کننده چه اثرات مفیدی روی پوست می گذارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ مصرف کنندگان این کرم ها دچار چه اشتباهاتی می شوند؟ چه باورهایی درباره این کرم ها در بین افراد مختلف وجود دارد؟ مرطوب نگه داشتن پوست یکی از اصول اصلی مراقبت از پوست است. کرم های مرطوب کننده، رطوبت پوست را حفظ می کنند و باعث نرمی پوست می شوند. در هنگام استفاده از این کرم ها اشتباهاتی رخ می دهد که باید برطرف گردد.

برای جذب کرم صبر نمی کنید

خیلی از افراد بعد از استفاده از کرم مرطوب کننده، برای جذب آن طاقت نمی آورند و از دیگر لایه های آرایشی استفاده می کنند. این کار باعث خشکی و کدر شدن پوست می شود. پس باید اجازه دهید ابتدا کرم مرطوب کننده جذب پوست شود و بعد از آن کرم بعدی را بزنید. اگر فرصت کمی دارید، با دستمال کاغذی کرم را جذب کنید.

چرب بودن پوست ارتباطی به استفاده از مرطوب کننده ندارد

خیلی از افراد فکر می کنند با داشتن پوست چرب نیازی به استفاده از کرم مرطوب کننده ندارند. بهتر است بدانید شستن صورت و مرطوب نکردن آن سبب می شود پوست بیش از حد چربی تولید کند تا بتواند خشکی را برطرف کند . پس بعد از شست و شوی دست و صورت تان، آن را مرطوب کنید. مرطوب کننده های ژلی که فاقد چربی است ، مانع چرب شدن صورت تان می شود.

در زمان نامناسب از کرم مرطوب کننده استفاده می کنند

خیلی از افراد زمانی که پوست کاملا خشک است، از کرم مرطوب کننده استفاده می کنند. باید کرم را بعد از شستن دست و صورت و وقتی پوست مرطوب است، روی دست و صورت تان بمالید تا به خوبی رطوبت لازم پوست حفظ شود.

کرم های مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از افتادگی پوست

باید صورت، دست ها، گردن و سینه تان را مرطوب کنید تا از افتادگی و بروز چین و چروک جلوگیری شود.

نباید پوست تان را بکشید

خیلی از افراد در زمان کرم زدن پوست شان را می کشند. این عادت اشتباه باعث آسیب رساندن به پوست می شود و پوست را دچار چین و چروک می کند. باید در زمان کرم زدن از نوک انگشتان تان استفاده کنید و پوست را با حرکت گردشی انگشت ماساژ دهید. برای مالیدن کرم دور چشم از انگشت حلقه استفاده کنید ، زیرا انگشت ضعیفی است و نمی توان با آن فشار زیادی ایجاد کرد. مرطوب کردن دور چشم اهمیت زیادی دارد زیرا چین و چروک در این ناحیه اولین نشانه پیری است.

لزوما کرم گران تر بهتر نیست !

نباید تبلیغاتی که درباره کرم ها می شود را باور کنید . درباره انتخاب کرم مناسب تحقیق کنید و محصولات متنوع را با هم مقاسیه کنید و نوع پوست تان را در نظر داشته باشید. حتی با خرید مرطوب کننده ارزان قیمت هم می توانید از پوست تان محافظت کنید. تنها باید درست انتخاب کنید یا برای این منظور با یک متخصص پوست مشورت داشته باشید.

منبع : چه نیوز

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا