رازهای موفقیت

لبوبو : از یک هیولای بامزه تا پرفروش‌ترین عروسک کلکسیونی جهان

لبوبو اصلا چی هست؟

حتماً این روزها توی اینستاگرام و تیک‌تاک، یا حتی توی فروشگاه‌ها، چشم‌تون به یه عروسک بامزه و عجیب و غریب افتاده. یه موجود کوچولو با گوش‌های دراز، دندون‌های نوک‌تیز و یه ظاهر که شاید اولش فکر کنید یه هیولاست، اما سریع عاشقش می‌شید. این عروسک معروف، لبوبو (Labubu) نام داره و یکی از پرطرفدارترین ترندهای این روزهاست. ما در مجله گلثمین تصمیم گرفتیم بریم سراغ این پدیده و ببینیم داستانش از کجا شروع شده.

لبوبو: از یک هیولای بامزه تا پرفروش‌ترین عروسک کلکسیونی جهان

داستان بامزه پشت عروسک لبوبو

خالق این عروسک، یه هنرمند هنگ‌کنگی به اسم کاسینگ لونگه. ایشون لبوبو رو به عنوان بخشی از یه مجموعه بزرگ‌تر به اسم “هیولاها (The Monsters)” خلق کرده. جالبیش اینه که لبوبو با وجود دندون‌های تیزی که داره، اصلا ترسناک نیست و برعکس، یه موجود مهربونه! خالقش می‌خواست با این کار بگه که هیچ‌وقت نباید از روی ظاهر آدما یا حتی عروسک‌ها قضاوت کرد.

 

چرا همه دنبال لبوبو هستن؟

راستش رو بخواید، موفقیت لبوبو فقط به خاطر قیافه بامزه‌اش نیست. چند تا راز دیگه هم پشت این ماجرا هست.

لبوبو: از یک هیولای بامزه تا پرفروش‌ترین عروسک کلکسیونی جهان

هیجان جعبه‌های کور (Blind Box)

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های ماجرا، شیوه فروش لبوبوهاست. اونا رو توی یه سری جعبه‌های بسته به اسم “جعبه کور” می‌فروشن. یعنی شما وقتی جعبه رو می‌خرید، نمی‌دونید کدوم مدل قراره از توش دربیاد. این هیجان و حس شانسی بودن، خیلی‌ها رو به سمتش جذب می‌کنه. تازه توی هر مجموعه، چند تا مدل خیلی خاص و کمیاب به اسم “سکرت” هم هست که پیدا کردنشون مثل برنده شدن توی لاتاری می‌مونه و برای همین، ارزششون خیلی بالاست.

 

شبکه‌های اجتماعی معجزه کردن

اگه می‌بینید لبوبو اینقدر ترند شده، بخش بزرگی از اون رو مدیون شبکه‌های اجتماعی هستیم. هشتگ‌هایی مثل #لبوبو و #پاپ_مارت توی اینستاگرام و تیک‌تاک پر از ویدیوهایی هستن که مردم لحظه باز کردن جعبه‌ها رو فیلم گرفتن و با بقیه به اشتراک گذاشتن. همین باعث شده یه جامعه بزرگ از طرفدارهای لبوبو دور هم جمع بشن.

لبوبو: از یک هیولای بامزه تا پرفروش‌ترین عروسک کلکسیونی جهان

لبوبو و جایگاهش در دنیای امروز

لبوبو دیگه فقط یه عروسک نیست. اون به یک کالای کلکسیونی با ارزش تبدیل شده و حتی با برندهای بزرگی مثل کوکاکولا، موزه لوور و دیزنی هم همکاری داشته. این همکاری‌ها باعث شده تا محبوبیتش جهانی بشه و نشون بده که چطور یه ایده هنری کوچیک می‌تونه به یه پدیده بزرگ فرهنگی تبدیل بشه.

4.8/5 - (5 امتیاز)
پرده آماده دارکوب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا