رپورتاژ آگهی

معرفی و تاریخچه دمنوش های گیاهی

مدتی است که در بین گیاهان دارویی و حتی عطاری ها (صرفا عطاری هایی که به صورت مجاز فعالیت می کنند) عبارتی را به عنوان دمنوش می شنویم که هنوز هم بسیار دقیق در مورد جزئیات و نحوه استفاده آن اطلاعات کافی نداریم.

دمنوش,دمنوش گیاهی,دمنوش خوشمزه

در این زمینه باید بگوییم که قطعا دمنوش ها یکی از جدید ترین تکنیک های درمان بسیاری از بیماری ها هستند که روز به روز استفاده از آن ها در کشور های مدرن و پیشرفته بیشتر می شود، بسیاری از ما صرف سم زدایی از بدن را با استفاده از ورزش نمی دانیم و یا شاید فرصت کافی را برای انجام این کار نداریم.

در واقع باید گفت که ترکیب اصلی دمنوش ها همان طور که از عنوان آن مشخص است گیاهی بوده و حتی گاه ترکیب ادویه جات نیز می تواند به بهتر کردن طعم آن کمک ویژه ای کند و البته تاثیر بسزایی در درمان بسیاری از امراض سخت و مزمن خواهد داشت.

تاریخچه پیدایش دمنوش ها نیز بازمی گردد به زمان درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و البته عطاری هایی که گسترده ترین و عمده ترین فعالیت آن ها در ایران مشاهده شده، برای اثبات آن می توان نام گل گاو زبان را به خاطر آورد.

در ترکیب های طبیعی دمنوش ها و محصولاتی که به صورت مجاز و البته استاندارد در کشور تهیه می شوند، از ادویه‏ ها، میوه‏ ها، برگ، ساقه یا ریشه گیاهان که خشک شده و حالا آماده مصرف به صورت چای هستند استفاده می شود.

دمنوش,دمنوش گیاهی,دمنوش خوشمزه

آثار درمانی دمنوش های گیاهی

کافی است مدتی دمنوش را جایگزین بسیاری از میان وعده ها و چای کنید، می بینید که تاثیر عظیمی بر انواع امراض، سردرد، دل درد، مشکلات معده و هضم غذا خواهد داشت. بسیاری از افراد با توجه به سیستم و آرگونومی که دارند، باید پس از مصرف وعده های اصلی از دمنوش های گیاهی استفاده کنند.

عملیات سوخت و ساز بدنشان بهبود یافته و ضمن این که می توان دمنوش را به جای بسیاری از داروهای مسکن تجویز کرد. شرکت های زیادی در کشورمان از جمله کامور چه به صورت تولید در داخل و چه به صورت وارداتی ارائه دهنده انواع دمنوش ها با طعم های مختلف هستند.

دمنوش ها به دلیل ترکیب گیاهی که دارند، رنگدانه، آنتی ‏اکسیدان‏ و ترکیبات ضدسرطان را نیز وارد بدن می کنند که قطعا در امر بهبود وضعیت جسمانی و گاه روحی بدن تاثیرات ویژه ای خواهد داشت.

تهیه دمنوش گیاهی با بهترین کیفیت

توجه نمائید که همیشه سوء استفاده در هر صنعت و بازاری پس از رونق آن شکل می گیرد، این اتفاق در بین برند های تولید انواع دمنوش ها نیز دیده می شود، با توجه به این که برخی از دمنوش ها به دلیل ترکیب و نیاز خود ممکن است طعم هایی گاه تند داشته باشند، برخی از شرکت ها از افزودنی های غیرمجاز استفاده می کنند.

این مسئله باعث می شود که نه تنها تاثیرات لازم دمنوش های گیاهی را روی بدن خود حس نکنید، حتی با مشکلات بزرگ تری نیز در سیستم بدنی خود روبرو شوید که قطعا از جمله آثار تهیه دمنوش از مراکز نامعتبر است.

در واقع دمنوش ها می توانند درمان کننده بسیاری از عارضه های قلبی، عروقی، دستگاه گوارش و معده، کلیه، ریه و… باشند.

ضمن این که به بهبود روند کارکرد سیستم تولید انسولین نیز کمک ویژه ای می کنند.

  دمنوش,دمنوش گیاهی,دمنوش خوشمزه

طرز استفاده از دمنوش های گیاهی

عموما بیشتر افراد می دانند که از دمنوش ها می توان به عنوان چای استفاه کرده و دستور تهیه ای نیز شبیه به آن دارد، اما خوب اثری از بیماری های کلیه، ایجاد استرس و همین طور فقر آهن نیست که در اثر استفاده از چای این روز ها بسیار دیده می شود.

حالا این روز ها دمنوش های کیسه ای نیز برای استفاده آسان تر و بهتر در دسترس شماست، با توجه به سلیقه خود و گسترش تنوع محصولات، می توانید طعم مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از دمنوش ها در هر ساعت از روز استفاده کنید.

گاهی نیز از تکنیک چند گیاه و عصاره و البته طعم و ادویه برای بهبود روند درمانی و همین طور اثر دمنوش ها استفاده می شود، این مورد در بسیاری از کشور ها متداول است و قطعا هیچ ایرادی ندارد که اگر شما روزانه از چند نوع طعم دمنوش استفاده کنید.

می توان گفت که گل گاوزبان، آویشن، اسطوخودوس، نعناع، چای کوهی جز محبوب ترین ترکیب های موجود در میان دمنوش ها هستند که همیشه طرفداران پر و پا قرص خود را دارند.

در آخر به شما توصیه میکنیم که دمنوش های گیاهی خود را از فروشگاه های معتبری همچون کامور یا اینجا سالم تهیه کرده و با خیال راحت از مصرف آن لذت ببرید.

 

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا