رپورتاژ آگهی

چه روش های برای درمان عفونت رحم وجود دارد؟

 

چه روش های برای درمان عفونت رحم وجود دارد؟

عفونت رحم ممکن است به دلیل بیماری التهابی لگن رخ دهد و در طی آن، همه یا بخش هایی از سیستم تناسلی زنان دچار مشکل می شود. ان بیماری می تواند در نتیجه ی انتقال بیماری از راه رابطه ی جنسی هم شکل گیرد که در نهایت در دهانه رحم به وجود می آید. علائم این بیماری به دو گونه ی خفیف و شدید مشاهده می شود. در نوع خفیف، حتی ممکن است که بانوان از وجود علائم بی خبر باشند  و به صورت تصادفی به آن پی ببرند. بنابراین دانستن علائم و روش های درمان عفونت رحم، امری ضروری به نظر می رسد.

حال سعی ما این است که به بررسی برترین راه های بهبود رحم برای زمان هایی که به هر دلیلی عفونت میکند، بپردازیم. بنابراین توصیه می کنیم که ما را تا پایان همراهی کنید.

درمان عفونت رحمعلائم عفونت رحم

نخستین علامت عفونت در رحم، ایجاد حس درد شدید یا خفیف در ناحیه لگن و شکم است. حتی برخی از ترشحات که بوی بدی هم دارند، بدون دلیل از واژن خارج می شوند. خون ریزی های غیر طبیعی هم صورت می گیرد که هیچ ارتباطی با دوره ی قاعدگی ندارند. از دیگر علائم هم می توان به حس درد در زمان رابطه ی جنسی و ادرار و در نهایت تب و لرز اشاره داشت.

حال اگر این درد ها خفیف باشد، معمولا می توانید خودتان فکری به حال این قضیه کرده و نسبت به درمان خانگی اقدام نمایید. در صورتی که درد ها شدید تر باشد، باید نزد پزشک رفته و از وی راهنمایی بگیرید.

برخی موارد هستند که احتمال ابتلا به عفونت رحم را تشدید می کنند. به عنوان مثال، دوش گرفتن زیاد یکی از همان علائم است که نباید اتفاق بیافتد. ایجاد رابطه جنسی زیر 25 سال و حتی رابطه ی ناصحیح و محافظت نشده نیز منجر به افزایش امکان ابتلا خواهد شد. پس با رعایت برخی از نکات، می توان این احتمال را کاهش داد. حال که آشنایی بیشتری با عفونت رحم پیدا کردیم، بهتر است به سراغ شیوه های درمان آن برویم.

شیوه های درمان عفونت رحم

ابتدا برای شناسایی عفونت رحم و تایید آن توسط پزشک، باید آزمایش یا آزمایش هایی انجام گیرد. از این معاینات و آزمایش ها می توان به بررسی سوابق توسط پزشک، آزمایش خون و ادرار و سونوگرافی رحم اشاره کرد که انجام هر یک هم می تواند کافی به نظر برسد.

پس از این که این اتفاقات رخ داد و عفونت رحم فرد تایید شد، پزشک معمولا استفاده از برخی آنتی بیوتیک ها را توصیه می کند. مصرف آنتی بیوتیک ها در واقع نخستین اقدام در راستای رفع عفونت های رحم به حساب می آید که راه پر دردسر و پر هزینه ای هم نخواهد بود. از آنتی بیوتیک ها به عنوان یکی از محبوب ترین راه ها نام می برند و نباید از تاثیر به سزای آن غافل شد.

درمان عفونت رحم

همچنین روش دیگری که بسیار هم کاربرد دارد، پرهیز از رابطه ی جنسی واژینال تا زمان بهبود کامل است. این کار علاوه بر این که باعث بهبودی شما می شود، سلامت همسرتان را هم تضمین می کند و وی را به دردسر نخواهد انداخت.

همچنین تا زمان بهبودی، تمیز و خشک نگه داشتن واژن نباید فراموش شود. از صابون های معطر و قوی برای شستشوی واژن نیز باید خودداری گردد؛ چرا که می تواند عفونت را در رحم تشدید کند. در برخی اوقات و نه همیشه، گذاشتن بسته های یخ روی ناحیه تناسلی و یا نشستن در حمام آب سرد می تواند احساس درد یا خارش را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. این از مواردی برای تسکین درد است و چندان در برطرف‌سازی عفونت ها اثربخش نخواهد بود.

اگر احساس خارش در ناحیه تناسلی زیاد بود، مصرف بعضی از دارو های رفع خارش و حساسیت همچون آنتی هیستامین ها می تواند گره گشا باشد. البته توجه داشته باشید که این آنتی هیستامین ها باید به صورت خوراکی باشند.

درمان عفونت رحم

خطرات عفونت رحم

عفونت رحم معمولا خطرات جدی را برای زنان به همراه ندارد و خیلی ساده می توان نسبت به رفع آن اقدام نمود؛ البته در شرایطی که خیلی سریع توسط فرد شناسایی شود. چنان چه برای برطرف کردن این مشکل دیر اقدام شود و اصطلاحا کار از کار بگذرد، مشکلاتی نظیر ناتوانی در بارداری از رحم و یا حتی ناباروری به وجود خواهد آمد. دردهای مزمن لگن و ایجاد آبسه از دیگر نواقصی است که گریبان گیر زنان خواهد شد.

در مورد آبسه که در بالا گفته شد، کیست در دیواره رحم تشکیل می شود و لوله های فالوپ و تخمدان را هم درگیر می کند. حال اگر این آبسه هم درمان نشود، عفونت های بیشتری را در ناحیه تناسلی شاهد خواهیم بود. پس باز هم تکرار می کنیم که بهترین استراتژی این است که هر چند وقت یک بار از سلامت تمام بخش های بدن و به خصوص ناحیه تناسلی اطمینان حاصل کنید.

 

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا