آراد برندینگ

نقشه گنجی که کود به من داد

نقشه گنجی که کود به من داد

وقتی که با مشورت کردن تصمیم گرفتم مشغول شوم در حوزه کود با جوابی که در این مدت کوتاه از این زمینه گرفتم مانند نقشه گنجی برای زندگی من عمل کرد که مرا در مدت کوتاهی تبدیل به یک فرد پولدار کرد.

کود میکرو

قیمت کود میکرو به عوامل متعددی بستگی دارد که خواهید خواند، در واقع کشاورزان می توانند با افراد متبحر در این زمینه راهنمایی گیرند و نظر آنها را در مورد انواع کودهای شیمیایی و طریقه استفاده از آن بپرسند و تا محصولات مرغوب تری به عمل بیاورند. تمامی کودهای شیمیایی که در بازار موجود می باشد تقریبا عملکرد یکسانی دارند اما زمان کوددهی و شرایط آنها با هم متفاوت است و شما باید هر کودی که تهیه می کنید در مورد طریقه مصرف و زمان کوددهی آن با افراد با تجربه مشورت نمایید تا به نتیجه مطلوب برسید.

قبل از استفاده از کودهای شیمیایی حتما اطلاعاتی که بر روی آن نوشته شده است را مطالعه کنید چرا که بر روی آن اطلاعاتی در مورد طریقه مصرف کود درج شده است و شما می توانید از راهنماییهای آن بهره مند شوید و با استفاده درست از آن میزان باردهی محصولات خود را افزایش دهید. C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (24).jpg

کود نیترات آمونیوم

قیمت کود نیترات آمونیوم در بازار امروز بسیار مناسب است، هر فروشنده از یک تولید کننده خرید خود را انجام می دهد و همین دلیلی برای متفاوت بودن قیمتها می باشد. فروشندگانی که این کود را به واسطه دلال تهیه کنند، حتما پول بیشتری برای خرید می پردازند و همین موضوع سبب می شود تا مجبور شود با نرخ بالاتری آن را به خریدار عرضه کنند.

اما بعضی از عرضه کنندگان برای اینکه سود بیشتری به دست آورند از این کار امتناع کرده و دست به خرید بدون واسطه و مستقیم می زنند در این نوع خرید پای نفر سومی در میان نبوده، لذا قیمت نهایی برای مشتری تا حد زیادی پایین می آید این مهم مزایای دیگری نیز دارد و آن جذب مشتری بیشتر می باشد.

کیفیت مهمترین شاخصه ای است که برای انواع کودهای شیمیایی در اولویت می باشد که تاثیر زیادی در قیمت محصول نیز دارد. تولید کننده ای که برای تولید کود نیترات آمونیوم مواد مرغوبی به کار برده باشد و همه استانداردهای لازم را رعایت کرده باشد، می تواند نرخ بیشتری نیز برای آن تعیین کند و این امری طبیعی برای قیمت گذاری در محصول می باشد.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (25).jpg

کود سبز

قیمت کود سبز باعث پرفروش تر شدن این محصول شده است، کود سبز را به خاک برگشت دادیم قسمت ریشه و قسمت هوایی آن پوسیده می شوند و دوباره به خاک  بر می گردد، در زمینهای که شنی و سبک هستند کود سبز باعث چسبندگی خاک و در خاکهای سنگین و رسی باعث سبک و پوک شدن خاک می شود. ۲. افزایش ازت در خاک؛ کود سبز علاوه برمواد آلی مقداری ازت هم به خاک اضافه می کند که این مقدار بسته به شرایط و نوع گیاه ممکن است خیلی ناچیز و یا قابل توجه باشد، به طور مثال اگر این گیاه بازگردانده به خاک از نوع خانواده بقولات باشد در صورت شرایط مساعد توانایی جذب و تثبیت ازت آزاد در هوا را دارند.

خال آنکه اگر غیر از گیاه لگومینه به خاک برگردد فقط در شکل ازت اولیه تغییر ایجاد می شود و از نوع معدنی به الی تبدیل می شود ولی افزایش پیدا نمی کند. ۳. حفاظت از خاک؛ در زمانهایی از سال که خطر فرسایش خاک وجود دارد برای آنکه خاک بدون محافظ باقی نماند از یک گیاه برای پوشش آن استفاده می کنند، این گیاهان پوششی در مناطقی که باران زیاد می بارد از نشست کردن خاکهای سنگین و همچنین از فرسایش پیدا کردن خاکهای سبک جلوگیری می کنند. علاوه بر این گیاهان پوششی در مناطق باد خیز روی خاک را می پوشانند و با کم کردن سرعت باد مانع از کنده شدن خاک می شود و آن را در جای خود نگه می دارد. ۴. تامین کردن مواد بیوشیمیایی خاک؛ از کود سبز به عنوان مواد غذایی برای میکرو ارگانیسمهای خاک استفاده می شود.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (26).jpg

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا