آراد برندینگ

زمان مناسب و نحوه ی کاشت فلفل

زمان مناسب و نحوه ی کاشت فلفل

گیاهان فلفل نمی توانند یخبندان را تحمل کنند و حتی برای آب و هوای خنک نیز مضر هستند. برای اطمینان از اینکه گیاهان زمان کافی برای بلوغ و تولید در بین تاریخ های یخبندان دارند، بذر فلفل را 8 تا 10 هفته قبل از آخرین تاریخ سرمازدگی ممکن در منطقه شروع کنید. فروش عمده فلفل دلمه ای در زمان کاشت این محصول متوقف می شود.

بذر فلفل را به عمق یک چهارم اینچ در مخلوط استریل شروع بذر بکارید و از تشک حرارتی نهال برای حفظ دمای خاک بین 70 تا 85 درجه فارنهایت استفاده کنید. با این حال، حتی در این محدوده دمایی مطلوب، جوانه زنی می تواند لکه دار باشد. برخی از دانه ها ممکن است در یک هفته جوانه بزنند در حالی که برخی دیگر از همان گونه ها ممکن است تا 21 روز طول بکشد. تندترین فلفل ها دیرتر جوانه می زنند، به خصوص اگر دمای خاک خیلی پایین باشد.

فلفل ها برای جوانه زدن به نور نیاز ندارند، اما نهال ها باید زیر نور رشد کنند تا به اندازه کافی قوی باشند تا در نهایت در فضای باز زنده بمانند. فلفل هایی که در نور ناکافی رشد می کنند ساق پا و ضعیف می شوند. همچنین به راه اندازی فن برای جلوگیری از میرایی بیماری کمک می کند.

همانطور که نهال ها رشد می کنند، باید آنها را در ظروف بزرگتر “گلدان” کرد و قبل از کاشت آنها در فضای باز، باید به تدریج با محیط جدید در فرآیندی به نام “سخت شدن” آشنا شوند. این شامل قرار دادن آنها در روز اول برای مدت کوتاهی در مقابل نور خورشید است – نیم ساعت تا یک ساعت – و به تدریج زمان صرف شده در خارج از منزل را هر روز به مدت بین یک هفته تا 10 روز افزایش می‌دهد تا زمانی که گیاهان برای دریافت هشت ساعت غذا آماده شوند. آفتاب مستقیم در یک روز

از طرف دیگر، نهال ها را بردارید. شروع با شروع فلفل راحت تر است، اما به یاد داشته باشید که تنوع کمتری برای خرید گیاهان به جای دانه وجود دارد. دو تا سه هفته پس از آخرین تاریخ سرمای احتمالی، نهال ها را در فضای باز بکارید. گیاهان زمانی بهترین عملکرد را خواهند داشت که دمای هوا در طول شب بالای 50 درجه بماند و دمای خاک به 60 درجه برسد.

زمان مناسب و نحوه ی کاشت فلفل

آبیاری فلفل چگونه انجام می شود؟

آبیاری به ندرت، اما عمیق. یک اینچ آب در هفته هدف است. اگر در طول یک هفته کمتر از یک اینچ باران باریده است، تفاوت را با آبیاری تکمیلی جبران کنید. آب زیر شاخ و برگ، درست در سطح زمین. (آبیاری سربار میوه و شاخ و برگ را خیس می کند که باعث بیماری می شود.) قیمت بلال عمده و فلفل تقریبا برابر می باشد زیرا شرایط کاشت و بهره وری آن ها تقریبا یکسان است.

یک لایه 2 اینچی از مالچ ارگانیک (که پس از گرم شدن دمای خاک بالای 60 درجه اعمال می شود) به باغ کمک می کند تا رطوبت بین آبیاری ها را حفظ کند. برگ های خرد شده، تراشه های چوب درختکاری و کاه همگی انتخاب های خوبی برای مالچ هستند. در گرم ترین روزهای تابستان، تا 2 اینچ آب در هفته ممکن است لازم باشد – اما اجازه ندهید گیاهان در آب بنشینند. گیاهان فلفل از پاهای خیس لذت نمی برند، به همین دلیل است که خاک با زهکشی خوب بسیار مهم است.

زمان مناسب و نحوه ی کاشت فلفل

روش صحیح کود دهی فلفل

کمی کود دامی پوسیده در زمان کاشت به رشد گیاهان در ابتدا کمک می کند. اما زمانی که گیاهان فلفل آماده میوه دهی می شوند، کود غنی از نیتروژن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. معمولا فلفل و پیاز با هم کاشته می شود و به همین دلیل فروش عمده پیاز و فلفل همزمان انجام می شود.

کودهای آلی آهسته رهش با فسفر و پتاسیم بیشتر از نیتروژن بهترین گیاهان فلفل را ایجاد می کنند. کودهای مصنوعی ایده آل نیستند زیرا بیشتر آنها نیتروژن را به گیاهان می دهند که منجر به رشد بیشتر ساقه و برگ می شود، اما نه میوه بیشتر.

کود فلفل باید نیتروژن (N) کمتری نسبت به فسفر (P) داشته باشد. به عنوان مثال، یک کود آلی گوجه فرنگی با NPK 3-5-3. طبق دستورالعمل سازنده اعمال شود.

زمان مناسب و نحوه ی کاشت فلفل

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا