دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

طرز تهیه شیرینی شاه‌پسند؛ بدون فر و خوشمزه

شیرینی شاه پسند بدون فر یکی از انواع روش‌های پخت این شیرینی خوشمزه است.

چی شی: شیرینی شاه پسند بدون فر یکی از انواع روش‌های پخت این شیرینی خوشمزه است که برای کسانی که در منزل فر ندارند مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شاه پسند بدون فر در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی شاه‌پسند؛ بدون فر و خوشمزه

مواد لازم شیرینی شاه پسند بدون فر

زرده تخم مرغ    ۱ عدد

پودر قند    ½ لیوان

روغن صاف قنادی یا کره    ½ لیوان

آرد نخودچی    ۱ لیوان سرخالی

آرد سفید    ۱ لیوان سرخالی

پودر هل    ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی شاه پسند بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شاه پسند بدون فر در ابتدای کار یک شعله پخش کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس یک قابلمه بزرگ روی آن قرار داده و درب آنرا با دم کنی می پوشانیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه پودر قند، پودر هل و روغن صاف قنادی درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد پوک و سبک و رنگ آن مایل به کرمی شود.

مرحله سوم

حالا آرد سفید و آرد نخودچی را با هم ترکیب کرده و سه مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به مواد داخل کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و صاف که به دست نمی چسبد شکل بگیرد.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر آماده شد، آنرا با نوک انگشت چند دقیقه ورز می دهیم، سپس داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده و به مدت یک ساعت در فضای آشپزخانه استراحت می دهیم تا منسجم شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان، به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه تمام خمیر را به همین صورت حالت می دهیم، سپس دو لایه کاغذ روغنی درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیرهای آماده شده را با کمی فاصله روی کاغذ روغنی درون قابلمه می چینیم و درب قابلمه را با دم کنی به طور کامل می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

پس از اینکه شیرینی ها پختند، اجازه می دهیم درون قابلمه خنک شوند، سپس آنها را از قابلمه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. روی شیرینی ها را می توانیم به سلیقه خود با شکلات ذوب شده تزیین کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا