گردشگری

بهترین مکانهای غواصی در ترکیه

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

اگر اسم یکی از هیجان انگیز ترین ورزش های آبی را از ماجراجویان و عاشقان تفریحات آبی بپرسید مطمئنا غواصی یکی از گزینه هاست. جایی که از دنیای همیشگی فاصله می گیرید و چند دقیقه ای را در دنیای زیر آب می گذرانید، در کنار ماهی های رنگارنگ شنا می کنید و آبزیان و گیاهان دریایی زیر آب را تماشا می کنید. مطمئنا در بعضی از نقاط جهان دنیای زیر آب زیباتر، جذاب تر و متنوع تر است و این جور مناطق از پرطرفدارترین مکان های دنیا برای غواصی به شمار می روند. این بار به کشور ترکیه می رویم و بهترین مناطق این کشور برای غواصی را به شما معرفی می کنیم.

غواصی در ترکیه
برای بعضی از آدم ها زندگی بدون هیجان، تکراری و خسته کننده کننده است آن ها کوله بار سفر می بندند تا راهی دنیای هیجان و ماجراجویی شوند و با فوران آدرنالین روحی تازه در کالبد زندگی خود بدمند. یکی از بهترین نقاط دنیا برای ماجراجویی ترکیه و یکی از هیجان انگیز ترین ماجراجویی ها غواصی است. گردشگران زیادی خودشان را به شهرها و مناطق ساحلی ترکیه می رسانند تا ماجراجویی مهیجی را از سر بگذرانند: غواصی. اما چه چیزی دنیای آبی ترکیه را مهیج می کند؟ ماهی های متنوع، کشتی شکسته های تاریخی و البته صخره های مرجانی، ترکیه را به مقصدی ایده آل برای غواصی تبدیل کرده است.

 

ترکیه,جاهای دیدنی ترکیه

یکی از بهترین نقاط دنیا برای ماجراجویی ترکیه و یکی از هیجان انگیز ترین ماجراجویی ها غواصی است

 
آنتالیا | Antalya
آنتالیا از مقاصد ساحلی محبوب تابستانی با شروع فصل گرما مملوء از گردشگرانی می شود که برای گذراندن تابستانی به یاد ماندنی خودشان را به این شهر رسانده اند. دریای مدیترانه نه فقط با چشم اندازهای ساحلی جذابش گردشگران را شیفته می کند بلکه دنیای زیر آب آن هم چشم نواز و تماشایی ست. سایت های غواصی آنتالیا آنقدر جذابند که همچون آکواریومی تماشایی به نظر می آیند برای همین هم هست که در این شهر مدرسه های غواصی زیادی برپا شده  تا گردشگران را به آرزوی شنا در دریا و تماشای موجودات آبزی دریا برسانند.

 

ترکیه,جاهای دیدنی ترکیه

آنتالیا از مقاصد ساحلی محبوب تابستانی برای غواصی می باشد

  

مرسین | Mersin
باز هم دریای مدیترانه و باز هم دنیایی رویایی!  آب های تمیز و شفاف یکی از عوامل محبوبیت این ناحیه است اما چیزی که مرسین را تا این حد در قلب ماجراجویان جا کرده یک کشتی باری غرق شده در گوشه ای از جزیره دانا است. تعداد زیادی از سایت های غواصی مرسین در پیرامون خط ساحلی تاشوجو جای گرفته اند پس پیشنهاد می کنیم این منطقه را هم از دست ندهید.  

ترکیه,جاهای دیدنی ترکیه

تعداد زیادی از سایت های غواصی مرسین در پیرامون خط ساحلی تاشوجو جای گرفته اند

 
کاس | Kas
اگر بخواهیم اسم یکی از بهترین مناطق را برای غواصی در ترکیه بیاوریم بدون شک یکی از گرینه ها کاس است؛ ویژگی هایی که این میزان محبوبیت را برای سایت های غواصی این ناحیه به ارمغان آورده کیفیت منحصربفرد این منطقه است. برای کشف گونه های متنوع دریایی به اطراف شهر کالکان بروید و برای تماشای اسفنج های دریایی و مرجان ها راهی ساحل پاتارا شوید چون مطمئنا شیفته مناظر شگفت انگیزش می شوید. 

ترکیه,جاهای دیدنی ترکیه

    اگر بخواهیم اسم یکی از بهترین مناطق را برای غواصی در ترکیه بیاوریم یکی از گرینه ها کاس است

 

 کمر | Kemer
یکی دیگر از محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه کمر است جایی با مناظر طبیعی شگفت انگیز که گردشگران زیادی دارد کافیست یک بار به این ناحیه بروید تا ببینید مقاصد گردشگری ترکیه فقط در شهرهایی مثل آنتالیا، تاستانبول و کوش آداسی خلاصه نشده است. دوست دارید غواصی را تجربه کنید؟ پس حتما دیدن جانوران زیبایی مثل سفره ماهی خالدار هم یکی از آرزوهایتان است، اگر این طور است منطقه تکیروا (Tekirova) و جزایر پیرامونش شما را به این آرزو می رساند. یکی از مهیج ترین بخش های غواصی، رفتن به درون غارهای زیرآبی ست که البته این امکان در هر جایی مهیا نیست اما کمر از این امکان خاص هم برخوردار است.

     

ترکیه,جاهای دیدنی ترکیه

   یکی دیگر از محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه کمر است

 
  موغله | Mugla
نه فقط دریای مدیترانه بلکه دریای اژه هم دنیایی رنگارنگ و متنوع دارد پس بی جهت نیست که اسم ترکیه به عنوان مقصدی ایده آل برای غواصی بر سر زبان ها افتاده است. استان موغله که در کنار دریای اژه قرار دارد با دلفین ها و کوسه ها فضایی مهیج و متفاوت را برای غواصی در ترکیه به وجود آورده است در پیرامون ناحیه مارماریس ۵۲ سایت برگزیده و جذاب برای لذت بردن از بناهای قدیمی و به زیر آب رفته وجود دارد.       

  

ترکیه,جاهای دیدنی ترکیه

 اسم ترکیه به عنوان مقصدی ایده آل برای غواصی بر سر زبان ها افتاده است

 

چاناق ‌قلعه | Canakkale
اما سایت های غواصی در ترکیه فقط محدود به دریای مدیترانه یا دریا اژه نیست؛ ترکیه دریای هیجان انگیز دیگری هم برای غواصی دارد: دریای مرمر. اگر می خواهید بدون اینکه از استانبول فاصله ی زیادی بگیرید غواصی را تجربه کنید به چاناق قلعه بروید، جایی که فاصله ی کمش تا استانبول محبوبیت زیادی را برای آن به ارمغان آورده است. یکی از ویژگی های منحصربفرد سایت های غواصی این نقطه ویرانه های تاریخی ست که در زیر آب جا خوش کرده اند. در جزیار گوکچه آدا و بوزچا آدا نه فقط امکانات خوب بلکه گونه های گیاهی و جانوری متنوع و همینطور بقایای تاریخی زیادی وجود دارند.

  

ترکیه,جاهای دیدنی ترکیه

 ترکیه دریای هیجان انگیز دیگری هم برای غواصی دارد: دریای مرمر

 
بدروم | Bodrum
غواصی در ترکیه یکی از هیجان انگیز ترین گزینه ها برای ماجراجویان است جایی که با داشتن چندین دریا چشم اندازهای متنوعی از دنیای زیر آب را به شما هدیه می دهد. اگر شناختی ازغواصی در ترکیه داشته باشید حتما می دانید که در میان ماجراجویان سایت های غواصی بدروم به حفره های زیر آبی، اسفنج های رنگارنگ و همینطور ژرفای زیادش معروف است. با رفتن به جزیره اوراک بندرگاهی برای غواصی نظرتان را جلب می کند که در بخش های کم عمقش ساختارهای سنگی جذابی هست. بدون شک یکی از جذاب ترین بخش های غواصی بویوک بانگو است که بیشترین میزان عمق آن ۴ متر می باشد.  یکی دیگر از نقاط این ناحیه برای غواصی جزیره Kocek است که با جزایر کوچک صخره ای، دنیایی هیجان انگیز را برای غواصان به ارمغان آورده است.   

  

منبع: eligasht.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا