آشپزی

طرز تهیه خورش صیفی جات

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش آشپزی همراه باشید :

 

درست کردن خورش صیفی جات, نحوه درست کردن خورش صیفی جات

طرز تهیه خورش صیفی جات رژیمی

اگر به این نکته دقت کرده باشید، هر غذایی فواید زیادی برای بدن دارد اما باید بدانید که خورش صیفی جات یکی از مقوی ترین و مفیدترین غذا برای انسان است. دستور تهیه خورشت صیفی جات آسان است و تنها به دقت نیاز دارد.

خورشت صیفی جات معتدل است و در فصل های پاییز و زمستان می توان به خوبی تهیه کرد. خورشت صیفی جات می تواند کلسترول خون و دیابت را کنترل کند و همچنین خون ساز است.

مواد لازم برای خورش صیفی جات :

هویج  یک عدد متوسط  
گوجه فرنگی   سه عدد
 ساقه کرفس خرد شده چهار پیمانه 
روغن کنجد  به میزان مورد نیاز 
کدو خورشتی دو عدد بزرگ
سیب زمینی یک عدد متوسط
لوبیا سبز خرد شده یک پیمانه
نمک، زردچوبه، فلفل به مقدار لازم
زنجبیل و ادویه خورشتی به مقدار لازم

طرز تهیه خورش صیفی جات :

در ابتدا سعی کنید تمام صیفی جات را به صورت یک سانتی خرد کنید. سپس لوبیا و کرفس تان را با یک دستگاه بخارپز (اگر ندارید می توانید از مقداری آب به عنوان آب پز کردن استفاده کنید) آب پز کنید. در همین حال پیاز را به همراه روغن کنجد و زردچوبه تفت دهید.

حال به همین روش هویج و سیب زمینی و صیفی جات دیگر را در یک ماهیتابه قرار دهید و آن هارا به خوبی تفت دهید و در نهایت هم لوبیا و کرفس را به آن اضافه کنید.

گوجه هایی که آماده کرده بودید را به همراه کمی نمک و زنجبیل در مخلوط کن قرار دهید و زمانی که حسابی له شدند آن هارا با مواد قبلی ترکیب کنید.

حال همه ی آن ها را با حرارتی ملایم تفت دهید و زمانی که آماده شد از آب لیموی تازه استفاده کنید تا طعم بهتری پیدا کنند.

خورشت صیفی جات شما حاضر شده است. می توانید آن را با کمی برنج میل کنید و از آن لذت ببرید.

نکات مهم برای تهیه خورش صیفی جات :

هرگز از روغن سرخ کردنی استفاده نکنید. خورشت صیفی جات به کم چرب بودن آن معروف است و شما را سالم نگه می دارد اما اگر از روغن سرخ کردنی برای تهیه و تفت دادن آن استفاده کنید، فواید آن کم می شود. سعی کنید همیشه آن را با روغن کنجد یا زیتون تفت دهید.

سعی کنید صیفی جات های تازه ای برای خورشت تان تهیه کنید. صیفی جات هایی که مانده باشند ممکن است در حین تفت داده شدند از همدیگر وا روند و ظاهر نهایی غذا را خراب کنند.

صیفی جات ها را به خوبی بالا و پایین کنید تا بتوانند رنگ طلایی و مناسبی داشته باشند. دقت کنید که گوجه ها حتما بایستی بزرگ باشند تا بتوانند تمام صیفی جات ها را پوشش دهند. علاوه بر این می توانید از کمی رب گوجه هم استفاده کنید.

هر چند دقیقه یکبار خورشت تان را بررسی کنید. زمان آماده شدن آن به میزان شعله ی شما بستگی دارد اما همیشه سعی کنید که حرارت شعله تان را بر روی متوسط قرار دهید تا به خوبی پخته شوند.

منبع : bartarinha.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آشپزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا