رپورتاژ آگهی

بهترین روانشناس تهران و درمان افسردگی

درمان افسردگی دکتر علوی نژاد

انواع مختلفی از درمان برای درمان افسردگی و سایر اختلالات خلقی وجود دارد. روان درمانی می تواند یک روش موثر در درمان افسردگی باشد زیرا می تواند به شما کمک کند دلایل احتمالی افسردگی خود را جستجو کنید و مهارت های جدیدی برای کنار آمدن با آن یاد بگیرید.

بهترین روانشاس تهران و درمان افسردگی

فهمیدن اینکه کدام نوع روان درمانی برای شما بهتر است به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله شدت علائم، ترجیحات شخصی و اهداف درمانی. روشهای درمانی که توسط بهترین روانشناس تهران استفاده می شود مزایای مشخصی برای درمان افسردگی دارد.

روان درمانی چیست؟

روان درمانی معمولاً از طریق گفتار انجام می شود. زیرا شامل یک فرد و یک دکتر روانشناس خوب در تهران یا سایر شهرها است که در یک اتاق نشسته اند و با هم صحبت می کنند. اما رواندرمانی خیلی بیشتر از اینهاست. یک روانشناس خوب در تهران آموزشهای رسمی در انواع رویکردها را دارد. روانشناس از آنها برای کمک به افراد در بهبود بیماری روانی، حل و فصل مسائل شخصی و ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود استفاده می کند.

روان درمانی نوعی درمان است که با کمک تکنیک های روانشناختی و مشاوره انجام می شود. بیشتر انواع روان درمانی ها در جهت تقویت روابط بین فردی است تا فرد بتواند بر افکار منفی یا الگوهای رفتاری معیوب غلبه کنند.

روان درمانی نوعی درمانی حرفه ای است که دکتر روانشناس تهران یا سایر شهرها استفاده می شود. سایر درمانگران از جمله روانپزشکان، مشاوران خانواده، زوج درمانگران و مددکاران اجتماعی و پرستاران روانپزشکی نیز از آن استفاده می شود.

درمان افسردگی

چندین مطالعه نشان داده اند که ترکیبی از یک داروی ضد افسردگی و روان درمانی به دلیل ترکیبی پیچیده از دلایل، بهترین درمان افسردگی است.

درمان شناختی

در قلب شناخت درمانی این ایده وجود دارد که افکار ما می توانند بر احساسات ما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، اگر ما تصمیم بگیریم که در هر تجربه به دنبال موفقیت باشیم، احساس خوب بیشتری خواهیم داشت. در حالی که اگر فقط روی شکست تمرکز کنیم، احساس نارضایتی خواهیم داشت.

افکار منفی می توانند به افسردگی کمک کرده و آن را تشدید کنند. وقتی در یک حلقه ثابت افکار منفی گیر می کنید، احساس خوب بودن دشوار می شود. شناخت درمانی به افراد کمک می کند تا الگوهای متداول تفکر منفی (معروف به تحریف شناختی) را شناسایی کرده و این الگوهای تفکر منفی را به مثبت تر تبدیل کنند. بنابراین باعث بهبود خلق و خو می شود.

شناخت درمانی معمولاً کوتاه مدت و هدف محور است. جلسات درمانی با برنامه خاصی برای هر جلسه پیگیری می شود. همچنین تکالیفی وجود دارد که باید خارج از جلسات درمان انجام شود. شناخت درمانی توسط بهترین روانشناس تهران معمولاً بین شش هفته تا چهار ماه طول می کشد.

رفتاردرمانی

شناخت درمانی بر افکار منفی در افسردگی متمرکز است. اما رفتار درمانی بر تغییر رفتارهایی که بر احساسات تأثیر می گذارند متمرکز است. تمرکز اصلی درمان رفتاری برای افسردگی، فعال سازی رفتاری است. این به معنای کمک به بیماران در انجام فعالیتهایی است که باعث افزایش احساس خوب آنها می شود.

درمان شناختی- رفتاری

از آنجا که شناخت درمانی و رفتار درمانی برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی به خوبی کار می کنند، این دو اغلب در رویکردی به نام درمان شناختی رفتاری (CBT) با هم ترکیب می شوند. درمان شناختی رفتاری به هر دو الگوی تفکر منفی و رفتارهایی که به افسردگی کمک می کنند، متمرکز است.

بهترین روانشناس تهران ممکن است از شما بخواهد که برای پیگیری وقایع هفته و هرگونه واکنش منفی نسبت به آن وقایع، یک روزنگار درست کنید. پاسخ های منفی وقایع (معروف به واکنش های منفی خودکار) فقط یک الگوی تفکر نسازگار است که در طول CBT به آن پرداخته می شود. سایر الگوهای ناسازگار شامل تفکر همه چیز یا هیچ چیز و ایجاد تعمیم بیش از حد است که دو تحریف شناختی رایج هستند.

هنگامی که یاد گرفتید چگونه الگوهای پاسخ خود را تشخیص دهید، با بهترین روانشناس تهران برای یادگیری روشهای جدید تفکر و روشهای پاسخگویی همکاری خواهید کرد. همچنین ممکن است خودگویی مثبت را نیز تمرین کنید.

بهترین روانشناس تهران و درمان افسردگی

درمان شناختی رفتاری نیز معمولاً مختصر و هدف مدار است. این درمان معمولاً بین پنج تا 20 جلسه ساختار یافته با محوریت رفع نگرانی های خاص را شامل می شود.

جلسات CBT غالباً با “مشق شب” همراه است. این تکالیف شامل انجام روزنگار، تمرین فعالیت های آرام سازی، تکمیل و خواندن کاربرگ های متمرکز بر اهداف خاص می شود. تحقیقات نشان می دهد درمان شناختی رفتاری می تواند در درمان افسردگی موثر باشد و ممکن است اثرات پایداری داشته باشد که از عود علائم افسردگی در آینده جلوگیری می کند.

رفتار درمانی دیالکتیک

رفتار درمانی دیالکتیکی بیشتر مبتنی بر CBT است. تفاوت اصلی این است که از افراد مبتلا به افسردگی می خواهد افکار و رفتارهای منفی خود را تصدیق و قبول کنند. از طریق روش اعتبار سنجی، افراد می توانند با احساسات منفی خود کنار بیایند. یاد بگیرند که با استرس کنار بیایند و واکنش های خود را در برابر آن تنظیم کنند و حتی روابط خود را با دیگران بهبود بخشند.

این نوع روان درمانی همچنین شامل شیوه های ذهن آگاهی از سنت های بودایی برای مربیگری بحران است. فرد می تواند با بهترین روانشناس تهران تماس بگیرد تا در مورد چگونگی مدیریت شرایط دشوار راهنمایی دریافت کند. فرد به تمرین مهارت های جدید ادامه می دهد و سرانجام مجهزتر می شود. او سرانجام می تواند به تنهایی شرایط چالش برانگیز خود را کنترل کنند.

درمان روان پویشی

درمان روان پویشی، نوعی درمان روانکاوی است. فرض آن بر این است که افسردگی به دلیل درگیری های حل نشده ناخودآگاه رخ می دهد که اغلب از کودکی ناشی می شود. اهداف این درمان این است که بیمار از طیف وسیعی از احساسات خود، از جمله احساسات متناقض و ناراحت کننده آگاهی بیشتری کسب کند. همچنین به بیمار کمک شود تا به طور موثری این احساسات را تحمل کرده و یک دیدگاه مفید نسبت به خود پیدا کند.

برخلاف برخی دیگر از روشهای روانکاوی، درمان روان پویشی کوتاه مدت است. این درمان می تواند برای یافتن ارتباطات مرتبط با تجربیات گذشته و مشاهده تأثیر این حوادث در احساس افسردگی مفید باشد. این رویکرد همچنین می تواند برای ایجاد خودآگاهی و افزایش برخی ظرفیتهای عاطفی مفید باشد.

درمان بین فردی

تعارض بین فردی و حمایت اجتماعی ضعیف نیز می تواند به احساس افسردگی منجر شود. درمان بین فردی نوعی از درمان است که با پرداختن به نقش های اجتماعی گذشته و حال و تعاملات بین فردی، به درمان افسردگی می پردازد. در طول درمان، بهترین روانشناس تهران معمولاً یک یا دو مشکل را برای مداخله انتخاب می کند.

این نوع درمان معمولاً کوتاه است و شامل بررسی روابط اجتماعی با افراد مهم زندگی شماست. این می تواند شامل روابط شما با شریک زندگی، دوستان، خانواده و همکارانتان باشد. هدف شناسایی نقشی است که این روابط در زندگی شما بازی می کند و یافتن راه حل هایی برای حل تعارضات موجود.

ممکن است درمانگر از شما بخواهد سناریوهای مختلف را برای تمرین و بهبود ارتباطات خود بازی کنید. با این کار، که شما قادر خواهید بود این استراتژی ها را در روابط خود پیاده کنید و یک سیستم حمایت اجتماعی قوی تر بسازید.

رویکردهای روان درمانی

روان درمانی را می توان به چند روش مختلف ارائه شود. در برخی موارد، درمان شما ممکن است شامل دو یا چند رویکرد باشد. مانند ملاقات فردی با درمانگر و پس از آن جلسه گروهی گاه به گاه که می توانید مهارت های جدید را با دیگران تمرین کنید. رویکردهای معمول روان درمانی عبارتند از:

درمان فردی

این درمان بیمار و درمانگر را شامل می شود. این درمان این امکان را به بیمار می دهد تا توجه کامل درمانگر را داشته باشد. اما از این نظر محدود است که درمانگر فرصتی برای مشاهده بیمار در روابط اجتماعی یا خانوادگی بدست نمی آورد.

خانواده درمانی

این روش زمانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که لازم باشد روی پویایی خانواده کار شود. خانواده درمانی به ویژه برای کودکان و نوجوانان می تواند مفید باشد.

گروه درمانی

گروه درمانی به طور کلی شامل سه تا 15 نفر است. این فرصت به همه داده می شود تا در کنار آمدن با مسائل خاص خود از پشتیبانی گروهی برخوردار شوند. به دیک روانشناس خوب در تهران این فرصت را می دهد که نحوه تعامل شرکت کنندگان را در گروه مشاهده کنند. گروه درمانی مکملی برای درمان فردی است.

زوج درمانی

این نوع درمان به زوج های متاهل و کسانی که در روابط متعهدانه هستند و مایلند عملکرد خود را به عنوان یک زوج بهبود بخشند، ارائه می شود.

انتخاب درمان و دکتر روانشناس خوب در تهران

یافتن یک روانشناس یا درمانگر می تواند یک فرآیند دلهره آور به نظر برسد زیرا تعداد زیادی از آنها برای انتخاب وجود دارد. همچنین شما ممکن است ندانید از کجا شروع کنید. توصیه های دیگران اغلب می تواند راهی عالی برای یافتن یک روانشناس خوب در تهران باشد.

راه دیگر برای شروع این است که از پزشک خود یا یک متخصص بهداشت دیگر سئوال کنید. همچنین می توانید تحقیقات آنلاین خود را انجام دهید.

می توانید بیوگرافی دکتر روانشناس را در وب سایت شخصی وی بخوانید. همچنین مطالعه کتاب ها و مقالات روانشناس در این زمینه به شما کمک می کند.

بهترین روانشناس تهران و درمان افسردگی

به عنوان مثال، یک درمانگر ممکن است در درمان افسردگی تخصص داشته باشد. در حالی که دیگری ممکن است در درمان اعتیاد متخصص باشد. اما هر دو در شناخت درمانی مهارت داشته باشند.

هنگامی که جلسات درمان را با یک دکتر روانشناس در تهران شروع کردید، به یاد داشته باشید که بسیار مهم است که جلسات را ادامه دهید تا در ادامه کار با یکدیگر احساس راحتی کنید. رواندرمانی یک فرایند دو طرفه مشترک برای یافتن راه حل هایی برای تقویت افکار، رفتارها و احساسات سازنده است و تغییر مثبتی در زندگی شما ایجاد می کند.

نقل قولی از دکتر علوی نژاد

روان درمانی باید فرایندی ایمن و پشتیبانی کننده باشد. فارغ از اینکه چه نوع درمانی را انتخاب کنید، هنگام کار با دکتر روانشناس تهران، همیشه باید احساس راحتی کنید و احساسات و چالش های خود را نسبت به افسردگی بیان کنید و به اشتراک بگذارید.

 

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا