رپورتاژ آگهی

جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

جرمگیری ماشین ظرفشویی بوش، یک فرایند بسیار مهم و ضروری است که به حفظ بهداشت، بهره وری و عمر طولانی تر دستگاه کمک می‌کند. با گذشت زمان و استفاده مکرر از ماشین ظرفشویی، کثیفی ها، روغن و چربی روی قطعات دستگاه جمع می‌شود. که می‌توانید به کاهش عملکرد ماشین ظرفشویی منجر شود.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

با جرمگیری منظم، این کثیفی ها از ماشین ظرفشویی پاک شده و بهداشت آن حفظ می‌شود. همچنین، تمیز کردن ماشین ظرفشویی به منظور حفظ بهره‌وری آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

جرمگیری باعث بهبود عملکرد ماشین، کاهش مصرف آب و برق، و کاهش هزینه های مرتبط با تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش و نگهداری آن می‌شود. علاوه بر آن، از ایجاد بوی بد و نامطبوع در ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند.

.

چه زمانی ماشین ظرفشویی را جرم گیری کنیم؟

جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

زمان مناسب برای جرمگیری ماشین ظرفشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی می‌توانید ماشین ظرفشویی را در موارد زیر جرمگیری کنید:

1.به طور منظم و دوره ای: پس از چند دوره شستشو و استفاده از ماشین ظرفشوی، بهتر است دستگاه را جرمگیری کنید.

2.وجود لک و کثیفی روی ظروف پس از شستشو: اگر ظروف، بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی هنوز کاملا تمیز نشده اند یا روی آنها لکه و کثیفی وجود دارد، بهتر است دستگاه را جرمگیری ند.

3.بوی نامطبوع: اگر ماشین ظرفشویی بوی نامطبوعی می‌دهد، به احتمال زیاد نیاز به جرمگیری دارد.

4.پس از مدت زمان معین: براساس تعداد دفعات استفاده از ماشین ظرفشویی، می‌توانید زمان مناسب برای جرمگیری را تعیین کنید. مثلا می‌توانید هر ماه یا هر دو هفته یکبار دستگاه را جرمگیری کنید.

.

روش های جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

برای جرمگیری ماشین ظرفشویی می‌توان از روش های مختلفی استفاده کرد که عبارتند از:

 استفاده از جرمگیر مخصوص ماشین ظرفشویی یا پودرهای مخصوص
 استفاده از سرکه یا لیموترش، جوش شیرین
 استفاده از بخار در برخی مدل های ماشین ظرفشویی

.

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

برای جرمگیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

1.آماده سازی مواد: مقدار کافی از سرکه و جوش شیرین را آماده کنید. معمولا یک فنجان سرکه و یک فنجان جوش شیرین برای جرمگیری دستگاه کافی است.

2.خالی کردن دستگاه: دستگاه را خالی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ ظرفی داخل آن نیست.

3.قرار دادن مواد در ظرفشویی: مخلوط سرکه و جوش شیرین را کف ماشین ظرفشویی بریزید.

4.تنظیم برنامه شستشو: دستگاه را روشن و برنامه شستشوی معمولی را انتخاب کنید. اگر ظرفشویی دارای قابلیت جرمگیری خاصی است، می‌توانید آن را انتخاب کنید.

توجع داشته باشید که این روش جرمگیری به عنوان یک روش طبیعی و خانگی مطرح است. اگر ماشین ظرفشویی دارای قابلیت جرمگیری خاصی است، بهتر است از آن استفاده کنید.

همچنین، ممکن است برخی از مدل های ماشین ظرفشویی نکات خاصی در خصوص استفاده از سرکه و جوش شیرین داشته باشند. لذا راهنمای مربوط به دستگاه خود را مطالعه کنید.

.

جرم گیری با استفاده از جرم گیر مخصوص ماشین ظرفشویی

این جرمگیرها عموما به صورت قرص یا تبلت‌هایی که حاوی مواد شیمیایی جرمگیر هستند، عرضه می‌شوند. جرمگیر مخصوص را در محفظه مواد شوینده ظرفشویی قرار دهید. توجه داشته باشید که ممکن است نحوه قرار دادن قرص ماشین ظرفشویی، بر اساس مدل دستگاه متفاوت باشد، لذا راهنمایی دستگاه خود را مطالعه کنید.

دستگاه را روشن کنید و یک برنامه شستشوی طولانی را انتخاب کنید. پس از اتمام این فرایند، داخل ماشین ظرفشویی را با یک دستمال تمیز، به خوبی خشک کنید.

استفاده از پودر برای جرم گیری

جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش که به شکل پودری است نیز مشابه با حالت قبلی است با این تفاوت که در این حالت پودر را در محل تعبیه شده برای پودر شست و شو ریخته و ماشین را با تنظیماتی که قبلا گفته شد روشن می کنیم. معمولا این پودرها به صورت مشترک هم برای ماشین لباسشویی و هم برای ماشین ظرفشویی استفاده می شود.

.

تاثیر استفاده از جرم گیر مناسب بر کاکرد دستگاه

به طور مسلم با انتخاب یک جرمگیر مناسب مثل جرم گیر بوش و آگاهی کافی از نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش و استفاده به موقع از آن، علاوه بر افزایش عمر مفید ماشین ظرفشویی، می توان کارکرد دستگاه و شست و شو را بهبود داده و از ایجاد لکه بر روی ظروف جلوگیری کرد، علاوه بر این از سوی دیگر با از بین بردن رسوبات آهک و پسماند ها، موجب می شود انتقال گرما موثرتر انجام شده و به این ترتیب، مصرف برق و انرژی نیز کاهش داده می شود.

.

طریقه استفاده از نمک نرم کننده برای جلوگیری از تجمع جرم

استفاده از نمک های نرم کننده نیز یک روش عالی برای کردن آب سخت مورد استفاده در ماشین ظرفشویی بوش است. دفترچه راهنمای خود را مرور کنید تا ببینید آیا در ماشین ظرفشویی شما می‌توان از نمک نرم کننده استفاده کرد یا خیر. اگر چنین شد، به سادگی نمک را درون ظرف نمکی که داخل ماشین ظرفشویی است بریزید. برخی از مدل های ماشین ظرفشویی از نمک نرم کننده برای نرم شدن آب سختی که وارد ماشین ظرفشویی می‌شود استفاده می‌کنند. اگر ماشین ظرفشویی شما از نمک نرم کننده استفاده می‌کند، فقط به یاد داشته باشید که ظرف نمک را مرتبا پر کنید و بلورهای نمکی را که به دور ظرف ریخته اند پاک کنید تا باعث تخریب وان فولاد ضدزنگ نشوند.

جرم گیری سبد ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش از اجزای مختلفی تشکیل شده است و هر کدام از آن ها ممکن است در اثر برخورد با آب سخت و کثیفی مواد غذایی، دچار جرم و لایه های متعدد رسوب می شوند. اما در میان این اجزا، سبدها به دلیل قرار گرفتن ظروف کثیف درون آن، در معرض جرم ها و رسوبات بیشتری قرار دارند. بنابراین؛ باید حداقل هر ۳۰ روز یکبار برای جرم گیری این بخش از ماشین ظرفشویی اقدام شود. برای تمیز کردن سبد ماشین ظرفشویی، سرکه یا جرم گیرهای شیمیایی را به فرچه یا مسواک آغشته کنید و تمام بخش های سبد را با آن پاک کنید

.

جرم گیری لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی بوش

لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی بوش مانند ماشین های لباسشویی به دلیل رطوبت مداوم، علاوه بر محیطی برای رشد باکتری ها، فضایی برای تجمع جرم ها و رسوبات هستند. بنابراین؛ بهتر است برای افزایش طول عمر این دستگاه و جلوگیری از خراب شدن لاستیک دور درب، بعد از هر بار استفاده از مواد جرم زدا برای تمیز کردن آن استفاده شود. ساده ترین راه برای از بین بردن رسوبات و جرم ها در لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی بوش، تمیز کردن آن با دستمال آغشته به سرکه است؛ که می تواند مانع از تشکیل لایه های متعدد جرم و رسوب شود.  

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا