علمی و فناوری

بالا بردن راندمان شهر با استفاده از تکنولوژی های نوین

یکی از نکات مهم در توسعه و پیشرفت شهرها به کارگیری درست از ابزارها، تجهیزات و المان های شهری برای ایجاد رفاه و توسعه می باشد، به طوری که می توان سطح فرهنگ حاکم بر جامعه را تا حد قابل تاملی بالا برد و باعث ایجاد روحیه مثبت در شهروندان جامعه شد. این المان های برخواسته از فرهنگ جامعه بوده و بواسطه آن می توان ایجادگر تحولی نوین در ارتقای فرهنگ صحیح شهروندی شویم.

بالا بردن راندمان شهر با استفاده از تکنولوژی های نوین

تحقیقات اخیر نشان داده که از هم گسیختگی چهره شهر باعث ایجاد حس رخوت و افسردگی در شهروندان شده و فعالیت روزانه آنها را تا حد قابل ملاحظه ای تغییر می دهد؛ اما چاره چیست؟؟

در این مقاله درباره تاثیر تجهیزات مدرن شهری در تبلیغات سخن خواهیم گفت و بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

یکی از پاسخ ها ادامه این جریان می باشد و بی تفاوت بودن نسبت به آن، که این خود باعث ادامه این روند شده و تاثیر بسیار وحشتناک تری را در آینده بر چهره شهر ها می گذارد. راه دیگر نیز استفاده از امکانات و ابزارهای در دسترس می باشد که می توانیم با به کارگیری از آنها تاثیر بسیار مثبتی را بر چهره شهر بگذاریم.

بالا بردن راندمان شهر با استفاده از تکنولوژی های نوین

استفاده از المان های شهری یکی از موثرترین راهکارها می باشد که می تواند علاوه بر رفع نیاز شهروندان، انتقال دهنده و جهت دهنده به افکار عمومی باشد. ما با همان هزینه های تعریف شده می توانیم کاربری این وسایل را ارتقاء داده و کارآیی آن را به حداکثر برسانیم. البته از تاثیر این تابلوها در دکوراسیون و چیدمان فروشگاه ها نیز نباید غافل شد.

 

استفاده درست و صحیح  از تابلوهای روان در اکثر شهر های صنعتی باعث ایجاد هارمونی رنگ ها در چهره شهر شده و ساعت جریان فعالیت شهر را تا حد بسیار زیادی بالا برده است. این تابلوها از طرفی هزینه بسیار کمتری نسبت به انواع تابلوهای قدیمی داشته و به خاطر به کار رفتن لامپ های ال ای دی در آن هزینه بسیار ناچیزی دارد.

بالا بردن راندمان شهر با استفاده از تکنولوژی های نوین

باید گفت این تابلوها باعث رونق کسب و کار شده و دقیقا از همین طریق است که صنایع و شرکت ها خود را به جامعه معرفی می کنند. همانطور که گفتیم استفاده درست از تابلو روان بسیار مهم بوده و قوانینی برای آن باید تصویب شود، زیرا استفاده نابجا از این وسیله خود باعث ایجاد تشویش در چهره شهر و ایجاد محیطی نامطلوب برای شهروندان می شود.

تابلو VMS یکی دیگر از المان های شهری می باشد که نقش بسیار بالایی را اخیرا در سطح شهر بازی می کند، این تابلوها هشدار دهنده و آگاه کننده شهروندان می باشد و اطلاعات شهری را به صورت مستقیم در اختیار شهروندان و رانندگان وسایل نقلیه قرار می دهد و از ایجاد ترافیک و ازدحام در مناطق تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند و از این طریق می توان جاده های برون شهری و درون شهری را کنترل کرد.

در آخر می خواهیم به معرفی تلویزیون های شهری بپردازیم؛ از این تلویزیون ها علاوه بر میادین و جاده ها، در پارک ها و فضاهای بسته استفاده می شود و می توان بر حسب نیاز از انواع مختلف آن استفاده کرد، خرید تلویزیون های شهری یکی از موثرترین کارها برای تغییر در چهره شهر می باشد، زیرا این تلویزیون ها این قابلیت را دارند که مخاطبان بسیار زیادی را روزانه تحت تاثیر قرار دهند و علاوه بر این بر روی مخاطبان خود تاثیر گذاری بالایی را دارند.

بالا بردن راندمان شهر با استفاده از تکنولوژی های نوین

تنوع به کار رفته در این المان ها بسیار حائز اهمیت می باشد، به طوری که خلاقیت در این المان و مبلمان شهری تاثیر هدف ما را دو چندان و در برخی از موارد مخاطب را درگیر می کند که این خود باعث رشد جامعه در دراز مدت می شود. در آخر باید گفت استفاده از این المان های شهری با طراحی جدید و نوین باعث ایجاد نگرشی جدید در شهروندان خواهد شد.

منبع:

http://decorz.blogfa.com

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا