رپورتاژ آگهی

معرفی انواع اتصالات ام دی اف و چوب

معرفی انواع اتصالات ام دی اف و چوب

در صنعت چوب به تولید و ساخت انواع وسایل و سازه‌های چوبی نظیر مبلمان، سرویس خواب، کمد، تخت خواب، صندلی و میز و موارد مشابه دیگر پرداخته می‌شود. نجاران و افراد حرفه‌ای در این حوزه برای ساخت هر کدام از این وسایل به یراق آلات، ابزار آلات و ماشین آلات گوناگونی نیاز دارند که طبق روال و اصول خاصی انجام می‌گیرد. برای این منظور باید نسبت به وسایلی که قصد دارند بسازند، ابزار و یراق مناسب آن را نیز انتخاب و خریداری نمایند. با انتخاب مناسب ابزار و یراق مناسب وسایل چوبی، سازه‌ای مستحکم و با دوام خواهند ساخت تا در هر محیطی قابل استفاده و کاربردی باشد. در ادامه مطلب با معرفی انواع اتصالات ام دی اف و چوب آشنا خواهید شد؛ پس با مطالب زیر همراه باشید.

وسایل و سازه‌های چوبی

همانطور که می‌دانید، برای ساخت وسایل چوبی در ابتدا باید چوب یا ام دی اف مناسب و با دوامی را انتخاب کرد، پس از انتخاب چوب نوبت به طرحی می‌رسد که برای ظاهر آن وسیله در نظر گرفته می‌شود. با اجرای طرح به برش چوب و قطعه بندی آن نسبت به طرح می‌پردازیم تا بعد از آن بتوان به سنباده زنی، پرداخت و رنگ آمیزی آن پرداخت. پس از انجام این مراحل به مهمترین مرحله ساخت سازه چوبی می‌رسید که مرحله نهایی و مونتاژ کار است. برای مونتاژ کار باید قطعات چوبی را با کمک اتصالات چوبی، یراق و ابزارهای مناسب به یکدیگر متصل کرد. با در نظر گرفتن یراق و اتصال مناسب برای وسایل چوبی می‌توانید استحکام و دوام کافی سازه را تضمین کنید. هر کدام از این یراق‌ها در رنگ‌های متفاوت طلایی، نقره‌ای، زیتونی تولید شده است که براساس دوام و رنگ چوب انتخاب می‌شوند. در ادامه انواع اتصالات ام دی اف و چوب شرح داده می‌شود که شامل موارد زیر می‌باشد:

ابزار و یراق

در صنعت چوب ابزار و یراق انواع متفاوتی دارد که براساس نیاز نجاران و افراد حرفه‌ای هنگام ساخت وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موضوع را نیز باید در نظر داشت که برای ساخت هر سازه حتما از یراق‌های مناسب آن با توجه به سایز و مدل کار استفاده کرد. اگر یراق مناسب برای آنها در نظر گرفته نشود قطعا هنگام مونتاژ و استفاده از آنها دچار مشکل خواهید شد، زیرا قطعات کاملا محکم و ثابت کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند تا بتوان از آنها استفاده کاربردی کرد. ابزار نیز مانند یراق باید مطابق با نوع وسایل چوبی و یراق‌هایی که استفاده می‌شود، در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال یراق‌هایی که با پیچ یا میخ روی قطعات دیگر قرار می‌گیرند، برای بسته شدن و محکم شدنشان نیاز به پیچ گوشتی دو سو یا چهار سو می‌باشد. بنابراین ابزار آلات کارگاهی از بخش‌های مهم در صنایع مختلف و منازل است که از طریق آنها کارها سریع‌تر، با کیفیت‌تر و راحت‌تر انجام می‌گیرد.

اتصال مهره خاردار

اتصال مهره خاردار یکی از انواع اتصالات برای دو قطعه چوبی به یکدیگر است. این اتصال شبیه رولپلاک در اندازه‌ها و رزوه‌های مختلف تولید شده که در بازار عرضه می‌شود. مهره خاردار دارای شکل ظاهری خاصی نسبت به مهره‌های اتصال چوب دیگر است. به این صورت که قسمت کلگی مهره دارای چند خار است، این قسمت مهره داخل بافت چوب و دیواره‌ها فرو می‌رود. پیچ این مهره در قسمت رزوه دار چوب قرار گرفته می‌شود که از این طریق قطعات چوبی مختلف مانند MDF، نئوپان و غیره به یکدیگر متصل می‌شوند.

بست تخت خواب

تخت خواب از اصلی‌ترین محصولات و سازه‌ها است که در کارگاه‌ها و کارخانجات تولید محصولات چوبی ساخته می‌شوند. این سازه از لحاظ جنس، مدل و سایز انواع مختلفی دارد که نسبت به سلیقه و درخواست مشتری ساخته می‌شود. از مهمترین یراق آلات این سازه می‌توان به بست یا فرنگ، گونیا، پیچ و مهره و غیره اشاره کرد که دارای انواع متفاوت هستند. بست تخت خواب یکی از مهمترین یراق آلات آن است که باید با توجه به نوع چوب و ضخامت و دوام آن انتخاب شود. بست تخت خواب یا فرنگ تخت برای اتصال دو قطعه چوب به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوان قطعات مختلف تخت خواب را به هم متصل کرد. این یراق با استفاده از پیچ و مهره یا واشر رول پلاک به چوب محکم می‌شوند که ابتدا باید اندازه و محل سوراخ آن روی چوب اندازه گیری و مشخص شود. این یراق در انواع رنگ نقره‌ای و طلایی تولید شده است که نسبت به رنگ چوب می‌توان آنها را انتخاب کرد.

معرفی انواع اتصالات ام دی اف و چوب

اتصال بیسکویتی چوب

اتصال بیسکویتی چوبی یکی از انواع اتصالات چوب است که برای اتصال دو تخته چوبی نیاز به دو شیار در اطراف کار می‌باشد تا بیسکویت داخل آن قرار بگیرد. ایجاد شیار در این اتصال از طریق دستگاه فرز بیسکویت زن انجام می‌گیرد. با استفاده از این دستگاه می‌توان شیارهایی مطابق با اندازه بیسکویت روی کار ایجاد کرد. بنابراین این نوع اتصال با کمک چسب چوب می‌تواند دو قطعه را در امتداد یکدیگر محکم کرده و در محل مورد نظر قرار بگیرد. جنس بیسکویت چوبی از الیاف چوبی بوده که برای تولید بیسکویت معمولا از چوب راش استفاده می‌شود که در قطعات باریک و بیضی شکل تراشیده شده و با فشار و حرارت بالا به هم متصل شده‌اند. سایز این اتصال در سه سایز 0، 10 و 20 برای سازه‌های چوب در بازار عرضه می‌شود که نسبت به نیاز و اندازه قطعه می‌توان هر کدام از سایزها را انتخاب و استفاده کرد. از این نوع اتصال در ساخت انواع قاب و کمد می‌توان استفاده کرد.

بیسکویت چوبی

اتصال الیت

اتصال الیت در صنایع مختلفی مانند چوب و نجاری برای اتصال محکم و سریع دو صفحه چوبی در نظر گرفته می‌شود. با این نوع اتصال در محصولات چوبی از کیفیت بالا مونتاژ نهایی بدون عیب برخوردار خواهید شد. همچنین این نوع محصولات برای استفاده در محیط‌های مختلف باید دوام و عمر طولانی داشته باشند زیرا می‌تواند کیفیت محصول در دراز مدت را تضمین کند. ورقه‌ها یا صفحه‌های مختلف چوبی که از این اتصال بهره می‌برند شامل پلای وود، لترون و MDF است. برای اتصال الیت دو صفحه چوبی به صورت دائمی یا موقت از پیچ الیت استفاده می‌شود که می‌توان دو صفحه را در کنار یکدیگر متصل کرد. اتصال الیت از سه قسمت کپسول فلزی، میله رابط و رول‌پلاک و در صورت نیاز دستگاه الیت زن تشکیل شده است.

چکش لاستیکی

در صنعت چوب برای محکم کردن و چسباندن دو قطعه به یکدیگر یا ضربه زدن به ابزارها جهت تراشیدن، کنده کاری و موارد دیگر از چکش لاستیکی استفاده می‌شود. ضرورت استفاده از چکش از جنس لاستیکی در صنعت چوب و وسایل چوبی به این دلیل است که هنگام ضربه زدن به قطعه دچار شکستگی و آسیب نشوند. به عنوان مثال برای منبت کاری روی چوب ابزارهای خاصی مورد نیاز است تا کار برجستگی یا فرورفتگی طرح روی چوب اعمال شود؛ برای این کار باید از طریق یک چکش ضربه‌هایی را روی آن ابزارها وارد کرد تا بتوان به عمیق مورد نظر از آن طرح روی چوب رسید. بنابراین از چکش لاستیکی در هنر منبت کاری برای ضربه زدن به دسته ابزارهایی مانند مغار و چاقو مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در مواردی برای چسباندن و اطمینان از اتصال قطعات چوبی به یکدیگر ضربات آرامی روی سطح آنها زده می‌شود تا کاملا به یکدیگر چسبانده شود. البته در کار نجاری چکش‌ها انواع مختلفی مانند چکش فیبری، چکش تخم مرغی و چکش حکاکی نیز دارند که براساس کاربرد و کارایی از آنها استفاده می‌شود.

چکش پلاستیکی

قیمت انواع ابزار آلات، یراق آلات و اتصالات ام دی اف و چوب

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از ابزار آلات، یراق آلات و اتصالات ام دی اف و چوب وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع متنوعی از ابزار آلات، یراق آلات و اتصالات چوب را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 02166563048 02634647972

Choobiner.ir

 

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا