رپورتاژ آگهی

راز افزایش قیمت اهن الات فاش شد

راز افزایش قیمت اهن الات فاش شد

C:\Users\mohammad\Desktop\راز افزایش قیمت اهن الات فاش شد.jpg

به گفته تیم اهن نصر در این 3 سال گذشته بعضی از محصولات فولادی به شدت افزایش قیمت داشته که دلیل برا آن وجود ندارد. قراره محصولات رو به شما معرفی کنیم و علت افزایش قیمت آن را به شما بگیم. به نظر شما چه عواملی باعث می شود تا قیمت آهن الات در زمان کم این همه افزایش پیدا کند.

C:\Users\mohammad\Desktop\محصولات فولادی که افزایش قیمت شدید داشتند.jpg

عوامل زیادی موجب افزایش قیمت آهن الات شده است اما برخی از دلایل مانند تورم اصلا نباید در قیمت فولاد ایران تاثیر گذار باشد. همان طور که میدانید بازار فولاد ایران بی نیاز از کشور های دیگر بوده و بیشتر مقاطع را خود ایران تولید و به کشور های دیگر صادر می کند. تاثیر گذار بودن قیمت دلار و یا عوامل دیگر در بازار فولادی ایران یه مشکل بزرگ است که باید به درستی مدیریت شود.

محصولات فولادی که به شدت افزایش قیمت داشته اند عبارتند از ورق و لوله که درصد افزایش قیمت آن 2 الی 3 برابر بوده و این اتفاق در 2 الی 3 سال مورد برسی قرار گرفته.

ورق های سیاه هم با افزایش قیمت 3 باربر در پله های پایین تر قرار دارد اما بیشترین افزایش قیمت مربوط به لوله داربست است. این لوله ها از کیلویی 16.500 به کیلویی 37 هزار تومان افزایش پیدا کرد. حدود شاخه این لوله را حساب کنیم از قیمت 231 هزار تومان به 510 هزار تومان افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت لوله داربست برای ضخامت 2 میل یعنی لوله داربست 14 کیلویی می باشدشما میتوانید برای مشاهده قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی کلیک کنید.

جزئیات افزایش قیمت در سال های گذشته: افزایش قیمت 3.5 برابر ورق های گالوانیزه از قیمت 15.000 هزار تومان تا 56.000 هزار تومن در کارخانه های مختلف مانند تاراز، شهر کرد، هفت الماس و دیگر کارخانه ها که شدید ترین افزایش قیمت مربوط به ورق های گالوانیزه است.برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه کلیک کنید و اخرین قیمت های ورق گالوانیزه تاراز، هفت الماس کاشان و تمامی ورق های گالوانیزه موجود در بازار را مشاهده کنید. قیمت ورق های گالوانیزه در طول های 6 متری نیز در این دوره افزایش پیدا کرد زیرا بار در بازار بسیار کمیاب شده بود و هر لحظه قیمت ورق گالوانیزه 6 متری در حال نوسان بود در ادامه ضخامت های مختلفی که دچار نوسانات شدید شدند را به شما معرفی میکنیم، همچنین میتوانید قیمت امروز ضخامت های متخلف را مشاهده کنید.

C:\Users\mohammad\Desktop\ورق گالوانیزه.jpg

ورق های گالوانیزه در چند سایز به شدت افزایش قیمت داشت، اولین سایز ضخامت 50 بود. این ضخامت از ورق گالوانیزه یکی از پر استفاده ترین ورق ها می باشد که در صنایع های مختلفی مانند خودرو سازی، کشاورزی، صنایع غذایی بسیار استفاده می شود به همین علت این ورق های با نوسان های شدیدی رو به رو هستند. برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه 50 میتوانید کلیک کنید

دومین ضخامت از ورق که بسیار با نوسانات شدید همراه شد ورق گالوانیزه ضخامت 55 است، این ضخامت از ورق به علت تقاضا بالا با نوسانات شدید همراه شد. دلیل بیشتر نوسانات بازار ارز نبوده بلکه کاهش تولید کارخانه و کمیاب شدن ورق گالوانیزه در ضخامت 55 است. البته در برخی از موارد نوسانات قیمت ورق گالوانیزه مربوط به بازار بورس و دلار بود ولی بیشتر مواقع کمبود این ورق موجب افزایش قیمت آن می شد. برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه 55 کلیک کنید.

سومین ضخامت از ورق گالوانیزه که با نوسان شدید داشت ورق گالوانیزه ضخامت 70 بود. این ضخامت از ورق گالوانیزه نیز مانند سایر ورق ها کمیاب بود ولی تقاضا این ورق نسبت به ضخامت های 50 و 55 خیلی کمتر بود به همین علت تولید کم این ضخامت ربطی به نوسانات شدید ورق گالوانیزه نداشت بلکه بازار ارز و بازار بورس علت افزایش قیمت این ضخامت از ورق شد. علت این که چرا نوسانات قیمت ورق گالوانیزه ضخامت 70 بسته به این بازار بود ولی در این چند سال گذشته شاهد تغییرات قیمت ورق گالوانیزه ضخامت 70 با بازر ارز و بورس بوده ایم. برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه 70 کلیک کنید.

جمع بندی:

در این چند سال گذشته نوسانات قیمت مربوط به بازار فولاد ایران نبوده و همه بازار ها را در بر گرفته. تمامی اجناس مانند ماشین، خانه، ملک، لوازم های مختلف افزایش قیمت شدید داشته و درآمد ها هنوزم که هنوزه تغییر خاصی نداشته. کم کم باید دولت برای این مشکلات اقدامی انجام دهد و سعی در رفع این مشکلات در کشور کند.

.

4.5/5 - (2 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا