رپورتاژ آگهی

مراحل میکاپ حرفه ای

مراحل میکاپ حرفه ای :

مراحل میکاپ حرفه ای

یک میکاپ وقتی حرفه ای میشه که در کنار داشتنِ محصولاتی با کیفیت بلد باشیم ، چجوری از لوازممون استفاده کنیم. این که بدونیم هر محصولی رو کی، با چه ترتیبی و چجوری استفاده کنیم تاثیر خیلی زیادی رو کیفیت و ظاهر نهایی میکاپ ما میزاره.
البته که تمام متخصصین در زمینه میکاپ معتقد هستن که ترتیب خاصی و یک قاعده ی کلی برای این کار وجود نداره و هر کس طبق سلیقه، مهارت و نوع محصولاتی که استفاده میکنه میتونه به شیوه های مختلفی میکاپش رو انجام بده.
اما این جا میخوایم یک ترتیب کلی که بهترین بازده و ظاهر روایجاد کرده، به شما آموزش بدیم که در نهایت بتونید یک میکاپ حرفه ای و تمییز انجام بدین.


اولین و مهم ترین محصول؟

اول از هر چیزی باید بگیم که داشتن یک پرایمر یکی از مهمترین قدم هاست. خیلی از افراد این محصول رو کم اهمیت میبینن اما باید بدونید خیلی از اوقات که موندگاری میکاپتون کم هست و یا با این که بهترین راه و روش رو رفتین اما میکاپتون خیلی خوب نمیشه، بخاطر استفاده نکردن از یک پرایمرِ مناسب با نیاز پوستتون هست.
پس قبل از هر چیزی با توجه به نیاز پوستتون که میتونه منافذ، خشکی ، چربی بیش ازحد ، خطوط و… باشه یک محصول رو انتخاب کنید و پوستتون رو با اون برای داشتنِ یک میکاپ فوق العاده آماده کنید.
حالا میریم سراغ ترتیبِ مراحل میکاپ حرفه ای.


اول از همه به طور خلاصه مواردی که نیاز هست رو به ترتیب برای شما مینویسیم و بعد هر کدوم رو براتون شرح میدیم.

  1. مرطوب کننده
  2. پرایمر
  3. کرم پودر
  4. کانسیلر
  5. پودر فیکس
  6. برنزر
  7. رژگونه
  8. هایلایتر
  9. سایه
  10. خط چشم
  11. ریمل
  12. رژلب
  13. اسپری فیکس

مرطوب کننده :

مراحل میکاپ حرفه ای

باید و باید قبل از شروع میکاپتون پوستتون رو با یک مرطوب کننده هیدراته کنید. به هیچ عنوان نباید از این مرحله رد بشین حتی اگر قرار هست که یک یکاپ خیلی ساده و روزانه داشته باشید.
مهمترین قسمت برای استفاده از مرطوب کننده این هست که محصولی رو مناسب با نوع پوستتون انتخاب کنید.


پرایمر:

همون طور که بالا اشاره کردیم پرایمرها از اون دسته محصولاتی هستن که میتونن روی کیفیت میکاپ تاثیر خیلی خوبی بزارند و موندگاری اون رو بالا ببرند. فقط باید اون رو طبق نیازتون انتخاب و استفاده کنید، اگر نمیدونید چطوری باید اون رو انتخاب کنید مقاله ی پرایمر چیست و چه کاربردی دارد رو مطالعه کنید میتونه کمک خیلی زیادی به شما بکنه.
خیلی از افراد هم فکر میکنن چون مشکل خاصی روی پوستشون ندارن، نیازی نیست که از پرایمر استفاده کنند در صورتی که باید بگیم، پرایمر ها پوست رو نرم، صاف و یکدست میکنن و باعث میشن محصولات آرایشی خیلی بهتر روی پوست قرار بگیرند و موندگاری میکاپ خیلی خیلی بالاتر بره.


کرم پودر:

مراحل میکاپ حرفه ای

کرم پودرها مرحله سوم برای یک میکاپ حرفه ای هست. اولین نکته ی مهم اینه که اون رو دقیقا مناسب با نوعِ پوستتون انتخاب کنید . اگر نمیدونید چجوری باید این کار رو انجام بدین ما در قسمتِ ‘آموزشِ’ سایت مای سفورا اون رو بطور کامل یاد دادیم.
نکته ی مهم بعدی ، انتخاب رنگ کرم پودر هست، تا جایی که میتونید اون رو دقیقا مطابق با رنگ پوستتون انتخاب کنبد. برای این کار میتونید کرم پودر رو روی خط فک تست کنید و در نهایت محصولتون رو انتخاب کنید.
و مرحله بعدی ابزاری هست که شما بااون کرم پودر رو اپلای و بعد فید میکنید. نوع و کیفیت ابزاری که استفاده میکنید اهمیت خیلی زیادی داره و بهترین روش برای فید کرم پودر اینه که:
ابتدا با یک براش مناسب اون رو روی پوست اپلای کنید و با همون براش شروع به فید کردن کنید.
یک اسفنج با کیفیت انتخاب کنید، اون رو با آب بشورید و آب اضافی اسفنج رو بگیرید و بعد با اسفنجِ مرطوب به صورت ضربه ای شروع به فید کرم پودرتون کنید.
این بهترین روش برای زدنِ کرم پودر هست.


کانسیلر:

برای کانسیلر باید به دو نکت ی خیلی مهم توجه کنید:
– تکسچر محصول رو با توجه به پوست انتخاب کنید، اگر پوست خشک و یا دچار خطوط هست از محصولات سبک و رقیق تر استفاده کنید.
– رنگ کانسیلر خیلی خیلی مهم هست. به هیچ عنوان رنگی چند درجه روشن تر انتخاب نکنید . نهایتا میتونید 1 تا 2 درجه روشن تر از پوستتون کانسیلر رو بردارید.
علاوه بر این ها خیلی از اوقات برای کاور کردن لکه های روی پوست از کانسیلر استفاده میکنیم، توی این حالت باید رنگ محصول دقیقا مطاق با رنگ پوست باشه.
کانسیلر رو هم میتونید دقیقا مثلِ کرم پودر اپلای و فید کنید.


پودر فیکس:

مراحل میکاپ حرفه ای

مرحله ی بعدی فیکسِ کرم و کانسیلری هست که استفاده کردیم. پودرفیکس رو بردارید، با براش به مقدار مناسب از پودر بردارید و روی پوستتون بزنید.
به هیچ وجه مقدار خیلی زیادی از پودر رو استفاده نکنید این کار نه تنها میکاپتون رو زیبا نمیکنه بلکه باعث میشه آرایشتون کیکی و ماسیده بشه.
روی نقاطی که خیلی چرب میشه مثل پیشونی و بینی و یا نقاطی که چروک میشه و خط میوفته مثل زیر چشم از پودرتون استفاده کنید. پودرفیکس باعث میشه موندگاری میکاپ بالا بره و ظاهری خیلی صاف و یکدست پیدا کنه.


برنزر:

برنزر ها میتونن ظاهر مارو خیلی زیباتر و شیک تر کنند. یک رنگ با تناژ گرم که 1 یا 2 درجه تیره تر هست انتخاب کنید و روی نقاطی مثل شقیقه، زیر خط گونه و خط فک از برنزر استفاده کنید.
این محصولات گرمای خیلی خوبی به پوست میدن و مارو از حالت بی روحی بیرون میارند. حواستون باشه، براشتون رو روی گردنتون هم بکشید، هارمونی خیلی خوبی ایجاد میکنه.


رژگونه:

از ساده ترین میکاپ تا حرفه ای ترین آرایش ما نیاز به رژگونه داریم . داشتن گونه های درخشان و رنگ دار یکی از جذابیتایی هست که میکاپ به ما اضافه میکنه. در واقع میتونیم بگیم کلید یک میکاپ حرفه ای داشتنِ رژگونه هست.
حواستون باشه اون رو کجای صورت استفاده میکنید، برای مثال رنگ های صورتی روشن رو باید روی سیب گونه یعنی دقیقا نقطه ای که وقتی میخندید ، بیرون میزنه، استفاده کنید.
رنگ های هلویی خیلی روشن رو هم به این شکل بزنید: لباتون رو به بیرون غنچه کنید، از گوش تا سیب گونه رو رژگونه بزنید. این حرفه ای ترین روش استفاده از این محصول هست.


هایلایتر:

مراحل میکاپ حرفه ای

یک مکمل برای میکاپ هستن، تکسچرای متفاوتی دارن (مثل همه محصولات) و میتونید با توجه به سلیقتون اون رو انتخاب کنید. موقع استفاده از اون باید حواستون باشه که هایلایتر رو روی نقاطی که دارای منافذ باز هست استفاده نکنید، چرا که این درخشندگی میتونه منافذ رو خیلی بزرگ تر و بازتر نشون بده.
اون رو روی استخوان گونه، استخوان ابرو، پل بینی و روی خط لب بالا استفاده کنید.


سایه :

میشه دو نوع سایه ی مکمل داشته باشین، یک رنگ روشن و یک رنگ تیره تر. رنگ روشن رو روی کل پلک و رنگ تیره رو روی خط کریس و گوشه خارجی چشم بزنید، این ساده ترین روش برای زدنِ سایه هست. میتونید کار های یگه هم مثل زدنِ شاین و… انجام بدین، درواقع این کاملا بستگی به سلیقه شما داره.
مهم ترین چیز اینه که برای جلوگیری از بهم ریختگیِ آرایشتون سایه رو وقتی بزنید که پودر فیکس رو استفاده کردین، چرا که اگر مقداری از سایه روی پوست بریزه شما نگران کثیف شدنش نیست و میتونید با یک براش (مخصوصا براشی که با اون پودر زدین) اون ناحیه رو تمییز کنید.


خط چشم:

خط چشم ها زیباترین حالت رو به چشممون میدن، میتونید با توجه به سلیقه و مهارتی که در کشیدن خط چشم دارین ، از مدل های مایع، ماژیکی ، مدادی و ژله ای که کاسه ای هم بهشون میگن ، استفاده کنید.


ریمل:

قبل از زدنِ ریمل، فرمژه رو برارید و خیلی خوب به مژه هاتون حالت بدین و اون رو فر کنید. این باعث میشه ریمل خیلی روی چشم زیباتر بشینه و چشم هارو خیلی بزرگ و بازتر نشون میده. درواقع شما بعد از این روش میبیند که چقدر مژه هاتون فرتر و لیفت شده تر هست.
برای زدن ریمل هم اون رو روی ریشه مژه قرار بدین و تا نوک ادامه بدین و حواستون باشه همه ی قسمت های مژه رو ریمل بزنید.


رژلب:

اگر پوست لبتون خشک شده ، قبل از زدن رژلب اون رو اول اسکراب کنید و بعد با یک نرم کننده اون رو خیلی خوب نرم و مرطوب کنید و بعد از اون وتی حسابی لبتون نرم و مرطوب شد میتونید از رژلبتون استفاده کنید.


اسپری فیکس:

آخرین مرحله برای یک میکاپ حرفه ای اینه که از اسپری فیکس استفاده کنید. این محصول علاوه بر بالا بردن و فیکس کردن میکاپ، باعث میشه که از کیکی یا ماسیده شدن آرایشتون به شدت جلوگیری بشه و تا آخرین لحظه میکاپتون درست مثل ساعت اول روی پوستتون باقی بمونه.
میتونید با توجه به نوع پوستتون اون رو انتخاب کنید، برای مثال اگر پوست چربی دارین محصولی رو استفاده کنید که پوست رو مات کنه و از براق شدن میکاپتون جلوگیری کنه و برعکس اگر پوست خشکی دارین اسپریی انتخاب کنید، که پوستتون رو رطوبت رسانی کنه.


خب تمامی مراحل برای داشتنِ یک میکاپ حرفه ای رو توضیح دادیم ، میدونید که میتونید با توجه به سلیقتون از مراحل اون کم یا زیاد کنید.
برای این که بتونید آموزش های بیشتری رو ببینید ، با محصولاتِ آرایشی و پوستی روزِ دنیا آشنا بشین و در نهایت محصولی مناسب با پوستتون روانتخاب کنید کافیه وارد سایتِ مای سفورا بشین و درنهایت خریدتون رو انجام بدین.
اگر هم نیازی به راهنمایی داشتید میتونید با مشاورین سایت در ارتباط باشین.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا