رپورتاژ آگهی

بهترین دستگاه لیزر خانگی کدام است؟

بهترین دستگاه لیزر خانگی کدام است؟

دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی، دستگاه‌هایی هستند که برای کاهش موهای زائد در منزل توسط افراد به کار می‌روند. این دستگاه‌ها از تکنولوژی لیزر یا نور پالسی شبیه به لیزر (IPL) استفاده می‌کنند تا نور به ساقه‌های موها برخورد کرده و باعث تخریب آنها شوند. این دستگاه‌ها برای استفاده در خانه طراحی شده‌ است و به افراد اجازه می‌دهند تا به صورت خودکار موهای زائد را کاهش دهند. بیشتر دستگاه‌های خانگی برای استفاده در نواحی کوچک مثل صورت یا بیکینی مناسب هستند اما در سایر نواحی نیز به کار برده می شود. این دستگاه‌ها برای استفاده خانگی ایمن هستند و نیازی به تخصص پزشکی ندارند. نسبت به جلسات لیزر در مراکز حرفه‌ای، دستگاه‌های خانگی هزینه کمتری دارند.

بهترین دستگاه لیزر خانگی کدام است؟

عملکرد دستگاه لیزر خانگی به چه صورت است؟

دستگاه لیزر خانگی بر اساس تکنولوژی آی پی ال یعنی نور پالسی شدید، کار میکند. در این روش، دستگاه با تابش نور لیزر به ساقه موها ایجاد گرما می‌کند. نور لیزر به رنگ مو جذب می‌شود و به انرژی حرارتی تبدیل می‌شود که به ساقه مو انتقال می‌یابد. این گرما باعث تضعیف فولیکول‌های مویی می‌شود که در نتیجه رشد موها کاهش می‌یابد. دستگاه‌های لیزر خانگی مجهز به فناوری تشخیص رنگ پوست است که اهمیت زیادی در زمینه بهبود، کارایی و ایمنی این روش دارد. این تکنولوژی، رنگ پوست و موها را تشخیص داده و شدت نور لیزر را بر اساس ویژگی‌های پوست تنظیم می‌کند. از آنجایی که دستگاه‌های لیزر خانگی کمترین توانایی نسبت به دستگاه‌های پزشکی در کلینیک ها دارند، نتایج آن‌ها ممکن است به زمان و جلسات بیشتر جهت اخذ نتیجه مطلوب باشد. توجه به دستورات تولیدکننده در استفاده از دستگاه و تداوم در انجام جلسات مهم است تا بهترین نتیجه از این روش به دست آید.

بیشتر بخوانید: لیزر مو یا اپیلاسیون

آیا دستگاه لیزر خانگی نتیجه دائمی دارد؟

استفاده از دستگاه‌های خانگی برای لیزر مو، ممکن است به کاهش دائمی رشد موها منجر شود، اما نتایج کاملاً دائمی نخواهند بود. این دستگاه‌ها با تابش نور لیزر، فولیکول‌های مو را تضعیف کرده و به کاهش رشد موها می‌انجامند. با این حال، برای دستیابی به نتایج ماندگارتر، نیاز به جلسات تکراری و مداوم است. همچنین عواملی مانند نوع پوست، رنگ مو، و ویژگی‌های فردی در نتیجه لیزر تأثیرگذار هستند. برای اخذ نتایج بهتر و اطمینان از ایمن بودن دستگاه خانگی، توصیه می‌شود از متخصصان معتبر پوست مشاوره بگیرید. استفاده از دستگاه‌های خانگی ممکن است نیاز به صبر داشته باشد و نتایج نهایی ممکن است با تاخیر مشاهده شوند.

دستگاه لیزر خانگی بهتر است یا دستگاه های مراکز کلینیک؟

انتخاب بین استفاده از دستگاه‌های لیزر خانگی یا مراجعه به کلینیک‌ها برای لیزر مو، وابسته به عوامل مختلفی است. دستگاه‌های لیزر خانگی قدرت کمتری نسبت به دستگاه‌های حرفه‌ای در کلینیک‌ها دارند، اما می‌توانند موجب کاهش رشد موها شوند. این دستگاه‌ها مناسب افرادی است که دارای موهای زائد کم در نواحی مختلف بدن هستند و یا برای تقویت نتایج پس از لیزر در کلینیک ها، از دستگاه لیزر خانگی استفاده میکنند. اگرچه دستگاه‌های خانگی مقرون به صرفه‌تر هستند و امکان استفاده در منزل را فراهم می‌کنند، اما ممکن است کسب نتیجه از آن، نیازمند زمان بیشتری باشد.

در مقابل، مراجعه به کلینیک‌های مجهز با تجربه‌ی پزشکان متخصص و دستگاه‌های قوی‌تر، نتایج دائمی‌تر و مطمئن‌تری را به همراه دارد. بودجه و نیازهای فردی در زمینه انتخاب روش انجام لیزر نقش اساسی دارد. برای انتخاب بهترین روش، مشاوره با پزشکان و متخصصان معتبر توصیه می‌شود تا بهترین تصمیم برای شما اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: علت نریختن مو بعد از لیزر

عوارض دستگاه لیزر خانگی کدام است؟

استفاده از دستگاه لیزر خانگی به صورت نادرست، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد که این عوارض عبارتند از:

1.تحریک پوست: در صورت تنظیم نادرست شدت نور لیزر یا استفاده نادرست از دستگاه، ممکن است باعث ایجاد تورم و قرمزی در سطح پوست شود.
2.ضایعات پوستی: استفاده نادرست از دستگاه ممکن است باعث ضایعات پوستی موقت یا دائمی شود، به خصوص زمانی که شدت نور بیش از حد معمول باشد.
3.افزایش ریسک آفتاب ‌سوختگی: پس از استفاده از دستگاه لیزر خانگی، پوست شما حساس‌تر به نور آفتاب می‌شود و احتمال آفتاب‌سوختگی افزایش می‌یابد.
4.ناراحتی و خارش: در برخی افراد، استفاده از دستگاه می‌تواند ناراحتی و خارش پوستی ایجاد کند.
5.تغییرات رنگ پوست: هنگام استفاده نادرست از دستگه لیزر خانگی، ممکن است پوست تیره‌تر یا روشن‌تر شده یا لکه‌های پوستی ایجاد شود. برای جلوگیری از این عوارض، مهم است دفترچه راهنمای دستگاه را به خوبی مطالعه کنید تا بتوانید شدت و زمان استفاده از دستگاه را تنظیم کنید. همچنین، قبل از شروع استفاده از دستگاه، مشاوره با پزشکان متخصص در این زمینه توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای هورمونی چانه

چه کسانی نباید از دستگاه لیزر خانگی استفاده کنند؟

استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای افراد زیر محدودیت دارد:

1.خانم های باردار: استفاده از دستگاه‌های لیزر خانگی برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود، زیرا این دستگاه‌ها ممکن است برای جنین‌ مضرر باشد. لیزرها ساختار سلولی را تحت تأثیر قرار میدهد و امکان تغییر در بافت‌ها وجود دارد. همچنین، بارداری با خود تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی بسیاری را به همراه می‌آورد که ممکن است با استفاده از دستگاه‌های لیزر این موضوع کمی تشدید شود و به سلامتی مادر و جنین آسیب برساند. در این دوران میتوانید از روش هایی مانند اپیلاسیون استفاده کنید.
2.افراد دیابتی: این افراد ممکن است هنگام استفاده از دستگاه خانگی فیلیپس دچار سوختگی شده و بافت پوست آسیب ببیند که این موضوع برای افراد دیابتی، مشکلات خاصی به دنبال دارد.
3.کسانی که در یک ماه اخیر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.
4.افرادی که دارای اختلالات هورمونی هستند. لیزر خانگی برای این افراد گزینه مناسبی نیست و اثربخشی لیزر خانگی به دلیل اختلالات هورمونی بسیار کم است. این گونه افراد برای اخذ نتایج مطلوب، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و مورد درمان قرار بگیرند و بعد از تکمیل دوران درمان، نسبت به لیزر موهای زائد اقدام کنید.
 

 

بهترین دستگاه لیزر خانگی کدام است؟

 دستگاه Philips Lumea BRI956 Prestige. : این دستگاه یکی از بهترین و پرقدرت‌ترین دستگاه‌های لیزر خانگی در بازار می‌باشد. طراحی منحنی شکل خروجی لیزر این دستگاه باعث می شود به طور کامل با شکل بدن انسان هماهنگ شود و عملکرد بهتری را فراهم می‌کند. همچنین، این دستگاه امکان تنظیم رنگ پوست و موی شما را داراست تا بهترین عملکرد ممکن را با توجه به ویژگی‌های شما ارائه دهد. به طور کلی، بعد از انجام ۳ دوره لیزر با استفاده از این دستگاه، ۹۲ درصد از موهای زائد بدن از بین می‌روند. این دستگاه لیزر خانگی به دو حالت با سیم و بی‌سیم (شارژی) عمل می‌کند تا به شما امکان آزادی در انتخاب نحوه استفاده را بدهد.
 دستگاه لیزر خانگی Braun Gillette Venus Silk-Expert IPL 5001.: این دستگاه می‌تواند به عنوان یکی از سریع ترین دستگاه‌های لیزر خانگی محسوب شود. هر جلسه استفاده از آن که تنها 8 دقیقه طول می‌کشد، تقریبا بدون درد است. بعد از 4 جلسه درمان با این دستگاه، تغییراتی بزرگ در موهای زائد بدن خود مشاهده خواهید کرد. این دستگاه مناسب برای استفاده روی صورت و بدن است، بنابراین شما با یک دستگاه کامل و چندمنظوره روبرو هستید. در این دستگاه از تکنولوژی انطباقی برای تطبیق با ویژگی‌های فیزیکی شما استفاده شده است. سازندگان این دستگاه به اعتقاد دارند که تفاوت‌های رنگ پوست تنها بین افراد محدود نیستند، بلکه مختصات مختلف بدن هم دارای رنگهای متفاوتی هستند. به همین دلیل، این دستگاه از یک سنسور تشخیص رنگ پوست بهره می‌برد. هنگام استفاده از دستگاه، تنظیمات مورد نیاز را به طور اتوماتیک بر اساس آن اعمال می‌کند.
 لیزر خانگی DEESS Hair Removal System Series 3.: این دستگاه یکی از لیزرهای حرفه‌ای و پرقدرت خانگی موجود در بازار است که در 7 نوع مختلف به فروش می رسد. این دستگاه از سیستم تشخیص رنگ پوست بر اساس مقیاس Fitzpatrick بهره می‌برد تا پوست شما را تجزیه و تحلیل کرده و اشعه‌های مناسبی تولید کند. از یک لامپ با عمر طولانی استفاده شده است که حاوی 350 هزار فلاش می‌باشد، که تقریباً 3 سال طول عمر دارد، و برای کاهش موهای زائد در حدود 7-8 نفر کافی خواهد بود. در این دستگاه خانگی لیزر، نیازی به استفاده از ژل ندارید و همچنین یک جفت عینک ایمنی در داخل جعبه آن موجود است. این دستگاه دارای فیلتر UV می‌باشد و هیچگونه خطری از نظر اشعه‌های خطرناک به شما تهدید نمی‌کند.
 دستگاه لیزر خانگی Tria Beauty Hair Removal Laser 4X.: این دستگاه اولین لیزری است که توسط سازمان غذا و داروی جهانی، برای مصرف در منزل تأیید شده است. این تکنولوژی توسط متخصص‌ها طراحی شده و برای کاهش و برای از بین بردن موهای زائد در بدن و صورت قابل استفاده است. بر خلاف مراکز لیزر که دوره‌های 4 تا 12 هفته‌ای را پیشنهاد می‌دهند، طراحان این دستگاه توصیه می‌کنند هر دو هفته یک بار از این دستگاه استفاده کنید و تا زمانی که به نتایج مطلوب می‌رسید، ادامه دهید.

بهترین دستگاه لیزر خانگی کدام است؟

نتیجه گیری

اگر واقعا به دنبال نتیجه مناسب از لیزر موهای زائد هستید، استفاده از دستگاه های خانگی جوابدهی چندانی نخواهند داشت. اینجاست که شما نیاز به کلینیکی خواهید داشت که بتواند بر اساس نوع رویش موهای شما و بررسی تمام جوانب، از دستگاه مناسب و جلسات مورد نیاز استفاده کند تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. به همین منظور توصیه می کنیم حتما با کلینیک Laser-morvarid.com مشورت کنید.

همچنین بخوانید: لیزر موهای زائد بعد از لابیاپلاستی

4/5 - (4 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا