گردشگری

جاذبه های گردشگری زنجان

gardeshgari

شهر زنجان در شمال غرب ایران یکی از شهرهای دیدنی ایران است. این استان با آثار طبیعی همچون غار کتله خور و آثار تاریخی چون گنبد سلطانیه یکی از مناطق دیدنی ایران است.

از رودهای مهم استان قزل اوزن است که رودی جوشان وخروشان است و از کوه های کردستان سرچشمه گرفته وپس از توقفی در پشت سد منجیل نهایتا وارد دریای خزر می‌گردد. از دیگر رودخانه‌ها زنجانرود، ابهررود، سجاس رود و خرا رود را می‌توان نام برد. همچنین چشمه‌های آب معدنی استان عبارت‌اند از چشمه آبگرم وننق، چشمه آبگرم ابدال، چشمه آبگرم گرماب و چشمه آبگرم حلب انگوران.

زنجان،جاهای دیدنی زنجان

جاهای دیدنی زنجان

قدمت آن متعلق به اواخر هزاره دوم قبل از میلاد است. مرکز این استان کهنسال در قبل از اسلام زنگان یا زندیگان و به معنای منسوب به کتاب زند نام داشته‌است که پس از استیلای اعراب بنا به ضرورت تلفظ معرب به زنجان تغییر یافته‌است. زنجان از قدیم به سبب قرار گرفتن در حاشیه جاده ابریشم و راه تجاری مسیر هند و چین به اروپا دارای اهمیت خاصی بوده‌است. استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال ۱۳۷۶ دارای هفت شهرستان به نامهای زنجان-ابهر-خرمدره-خدابنده-ایجرود-طارم و ماهنشان است.

بنای عظیم گنبد سلطانیه که بعد از کلیسای جامع فلورانس و ایاصوفیه در استانبول عظیم‌ترین گنبد تاریخی جهان بشمار می‌آید، از جاهای دیدنی زنجان است. همچنین معبد داش کسن باقی مانده از زمان سلسله ساسانیان نیز از آثار تاریخی این استان است.

جاهای دیدنی زنجان،زنجان

جاذبه های گردشگری زنجان

 مکان های دیدنی زنجان،جاهای دیدنی زنجان

جاهای دیدنی زنجان

 جاهای دیدنی زنجان،آثار تاریخی زنجان

آثار تاریخی زنجان

 گنبد سلتانیه،جاهای دیدنی زنجان

جاذبه های گردشگری زنجان

 جاهای دیدنی زنجان،آثار دستی

صنایع دستی زنجان

 صنایع دستی،جاهای دیدنی زنجان

صنایع دستی زنجان

جاهای دیدنی زنجان،آثار تاریخی زنجان

زنجان

 گنبد سلتانیه،جاهای دیدنی زنجان

آثار تاریخی زنجان

جاهای دیدنی زنجان،غار کتله

غار کتله یکی از جاهای دیدنی زنجان

منبع:

chn.ir
tishineh.com

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا