آراد برندینگ

کارهای کوچک را به شکلی بزرگ انجام دهید تا موفق شوید

کارهای کوچک را به شکلی بزرگ انجام دهید تا موفق شوید

تفاوتی که افراد موفق با سایر افراد دارند این است که همان کار های مردم عادی را به شکلی بزرگ انجام می دهند یعنی با تمام تمرکز خود را روی آن کار می گذارند تا به نتیجه برسند، به عنوان مثال شما می توانید فعالیت خود را در حوزه انواع برنج آغاز کنید تا موفق شوید، در ادامه توضیحات مختصری در این خصوص خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

برنج طارم

برنج یکی از غلات مهم در جهان به شمار می آید که غذای نیمی از مردم را برنج طارم تشکیل می دهد.

در کشور ما برنج شمال پرطرفدار است و جزء جدا نشدنی از سفره ما ایرانیان می باشد و در صورت خرید و فروش عمده می توان آنرا با بهترین قیمت روز خریداری نمود.

خرید و فروش برنج شمال را به صورت عمده می توان با بهترین قیمت روز در فصل برداشت از فروشنده معتبر خریداری کرد.

برنج در نواحی جنوب و مخصوصا در شمال کشور در شهرهای استان مازندران فریدون کنار، آمل، بابل، ساری، نکا و غیره در استان گیلان در شهرهای صومعه سرا و تالش کشت می شود و بیش از 80 درصد برنج کشور را این دو استان تامین می کنند.

برنج کشت شده در این مناطق هاشمی، هاشمی سنگی، طارمی، صدری، دم سیاه و … می باشد. قیمت برنج بسته به نوع برنج و نحوه و زمان کاشت و متغییر می باشد.

مواردی مانند بوجاری و یا بوجاری نشدن برنج، عرضه و تقاضا، یکدست بودن برنج و فصل برداشت بر قیمت برنج شمال تاثیر دارد که در ادامه مطلب به بقیه موارد اشاره خواهیم کرد لطفا با ما همراه باشید.

کارهای کوچک را به شکلی بزرگ انجام دهید تا موفق شوید

برنج کامفیروز

عوامل زیادی بر قیمت برنج شمال تاثیر می گذارد مانند نواسانات بازار، خشکسالی، کاهش تولید، نحوه کاشت، نوع بذر، محل کاشت، کشت اول و کشت دوم و… در قیمت برنج کامفیروز و شمال تاثیر می گذارد.

برنج کاشت دوم به علت داشتن عطر و طعم بهتر نسبت به کاشت اول مرغوب تر است و قیمت بالاتری دارد.

یکی از عواملی که بر قیمت برنج شمال تاثیر می گذارد عرضه و تقاضا است و بعد از آن می توان به نوع برنج نیز اشاره کرد.

برنجی که در شمال کاشته می شود انواع مختلفی دارد که یکی از مرغوب ترین و گرانترین برنج ایرانی دم سیاه است که قد بلندتری نسبت به بقیه دارد دلیل پر طرفدار بون برنج دم سیاه خوش عطر و خوش طعم و ظاهری مجلسی تری نسبت به بقیه برنج ها دارد.

برنج هاشمی عطری ترین برنج در بین انواع برنج ایرانی می باشد.

پر محصول و کم محصول بودن برنج نیز در قیمت برنج تاثیر می گذارد.

کارهای کوچک را به شکلی بزرگ انجام دهید تا موفق شوید

برنج دانه بلند

برنج هایی مانند برنج دانه بلند، دم سیاه، هاشمی، صدری، طارم و … جزو برنج های کم محصول می باشند یعنی میزان برداشت آنها نسبت به برنج های پر محصول کمتر است.

برنج های پر محصول مانند ندا، فجر و شیرودی این برنج ها جزو برنج پر محصول هستند و کیفیت پاینتری نسبت به برنج های کم محصول دارند به این صورت که در یک هکتار زمین در نوع پر محصول، برنج بیشتری را نسبت به کم محصول می توان برداشت کرد.

دو شهر فریدون کنار و آستانه اشرفیه از شهرهای شمالی کشور هستند که برنج باکیفیت تری نسبت به دیگر شهرهای شمالی دارند.

این معروفیت به خاطر اسم این مناطق نیست بلکه به خاطر تابش نور آفتاب و زمین کشاورزی، رطوبت، آب وهوا و غیره همه اینها بر کیفیت برنج تاثیر می گذارند.

کارهای کوچک را به شکلی بزرگ انجام دهید تا موفق شوید

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا