رپورتاژ آگهی

۱۰ مانع اصلی برای یادگیری زبان انگلیسی و راهکارهای غلبه بر آن‌ها

۱۰ مانع اصلی برای یادگیری زبان انگلیسی و راهکارهای غلبه بر آن‌ها

یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز است و در این مسیر، موارد مختلفی ممکن است از پیشرفت آن‌ها جلوگیری کنند. در این مقاله به بررسی ۱۰ مانع اصلی برای یادگیری زبان انگلیسی پرداخته و راهکارهایی برای غلبه بر آن‌ها ارائه می‌دهیم.

۱. فرسودگی و کمبود انگیزه:

بی‌انگیزگی و فرسودگی از اصلی‌ترین موانع در مسیر یادگیری هر زبانی است. برای غلبه بر این مشکل، تعیین اهداف مشخص، استفاده از منابع آموزشی جذاب، و ایجاد برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌تواند مفید باشد. با مشخص کردن اهداف کوتاه مدت و رسیدن به آنها، شما میتوانید دوباره انگیزه اصلی خود را برگردانید. یکی از مهم ترین حالت های روانشناسی برای ادامه دادن، داشتن انگیزه و انرژی کافی برای ادامه دادن است.

۲. کمبود زمان:

افراد بسیاری به دلیل کمبود زمان، نمی‌توانند به طور منظم به یادگیری زبان مشغول شوند. در این صورت، می‌توانند از روش‌های یادگیری فشرده‌تر و کارآمدتر مانند گوش دادن به زبان در حین رانندگی یا تماشای فیلم‌ها با زیرنویس انگلیسی استفاده کنند. 

یکی از دلایلی که میتواند منجر به استرس و عدم انگیزه شود، داشتن زمان کم است. پیشنهاد میشود که برای یادگیری زبان، از خیلی وقت قبل تر از هر چیزی اقدام کنید تا با خیالی آسوده و راحت، به یادگیری زبان بپردازید.

موانع یادگیری زبان انگلیسی

۳. ترس از اشتباه:

ترس از اشتباه و خجالت از جمله عواملی است که افراد را از انجام مکالمات زبان خارج می‌کند. برای غلبه بر این مانع، باید به خود اجازه داده و از اشتباهات خود یاد بگیریم.

یادتان باشد که داشتن اشتباه به منزله بد بودن شما نیست. همه ما برای یادگیری یک مهارت برای اولین بار، تعداد بی نهایت اشتباه باید بکنیم تا طریقه درست آن را به خوبی یاد بگیریم. 

۴. عدم تمرکز:

عدم تمرکز می‌تواند باعث عدم پیشرفت در یادگیری زبان شود. برای افزایش تمرکز، می‌توانید به منابع آموزشی متنوع مراجعه کنید و با تمرکز بالا به تمرین‌ها بپردازید.

برای داشتن تمرکز بهتر است که در لحظه مطالعه خودتان را به دور از هرگونه حواس پرتی نگه دارید. بعنوان مثال، هیچ  تلفن همراه متصل به اینترنتی در نزدیکی خود نزارید و یا در یک اتاق به تنهایی بشینید تا هیچ چیزی تمرکز شما رو به هم نزند.

۵. نبود برنامه مشخص:

عدم داشتن برنامه‌ای مشخص و مستقیم می‌تواند باعث ناتوانی در تحقق اهداف یادگیری زبان شود. برای این منظور، تعیین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت و ایجاد برنامه‌های مشخص بسیار اساسی است. حالا فرض کنید که شما طبق یک برنامه کوتاه مدت بتوانید به یک مهارت خوب در زبان برسید که شاید در طولانی مدت خیلی به چشم نیاید، ولی در مدت زمان کوتاه مدت میتواند یک پیشرفت خوب تلقی شود. یکی از مزایای موسسه آموزش آنلاین زبان آلرنا برنامه ریزی دقیق و منظم برای زبان آموزان می باشد.

۶. عدم مشارکت فعال:

فقدان فعالیت‌های تعاملی و مشارکت در محیط‌های زبانی می‌تواند باعث کندی در فرایند یادگیری شود. برای این منظور، شرکت در کلاس‌های گفتگو و گروه‌های مطالعه می‌تواند مفید باشد. 

این نکته بسیار حائز اهمیت است که هرچی بیشتر مشارکت فعال در گروه های یادگیری و یا در کلاس های درسی میتواند بسیار به شما کمک کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن یک مطلب را یاد بگیرید.

۷. استفاده از منابع نامناسب:

استفاده از منابع آموزشی نامناسب می‌تواند باعث ایجاد اشتباهات و سردرگمی شود. برای جلوگیری از این مشکل، به دنبال منابع معتبر و متنوع بگردید.

همیشه داشتن یک منبع به شما کمک میکند تا بهتر یک مبحث را یاد بگیرید. از این رو، از مطالعه منابعی که معتبر نیستن و یا نویسنده آن ها خیلی معروف نیست اجتناب کنید و به جای آن به دنبال منابعی بروید که اکثر مدرسان و زبان آموزان از آن ها بهره برده اند استفاده کنید.

۸. ترجمه به زبان مادری:

تمایل به ترجمه همه چیز به زبان مادری می‌تواند باعث کندی در یادگیری زبان شود. به جای اینکه همه چیز را ترجمه کنید، سعی کنید در محیط‌های زبانی فقط با زبان هدف مخاطبه کنید. فقط در شرایطی ترجمه کنید که نتوانید مفهوم انگلیسی آن را برای خود فعال کنید. در این صورت ترجمه میتواند به شما کمک کند. اما اگر به طور پیوسته متون و لسنینگ ها را ترجمه کنید، به شما کمکی نمیکند.

۹. عدم تکرار و تمرین:

عدم تکرار و تمرین مداوم می‌تواند باعث فراموشی و ناتوانی در استفاده از مهارت‌های زبانی شود. برای این منظور، تمرین‌های مکرر و مستمر از اهمیت بالایی برخوردارند. 

در حقیقت یادگیری هیچ زبانی بدون تکرار و تمرین میسر نخواهد بود. پس مرتبا برای خود تکرار و تمرین داشته باشید تا یک مورد را به خوبی یاد بگیرید.

۱۰. انتظار پیشرفت سریع:

انتظار پیشرفت سریع و ناپایدار می‌تواند باعث ناامیدی شود. هیچوقت در یادگیری زبان انتظار پیشرفت سریع و زود نداشته باشید. یادتان باشد که یادگیری یک زبان جدید نیاز به برنامه ریزی دقیق است. هیچ وقت هیچ کس نمیتواند ادعا کند که در عرض مدت زمان 20 روزه چندین سطح افزایش و بهبود داشته. این یک خیال باطل است.

با توجه به این موانع و ارائه راهکارهای مشخص، هر فرد می‌تواند بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی را پیدا کرده و به پیشرفت مداوم در این زمینه دست یابد. برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و اصولی میتوانید با آموزش زبان آلرنا پیش بروید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

آموزشگاه زبان آلرنا یک موسسه تخصصی آموزش زبان است که هسته مدیریت آن را مدیرانی با مدارج عالی تحصیلی از برترین دانشگاه های ایران و دنیا تشکیل داده اند. تمام مدرسینی که در موسسه آلرنا در حال آموزش زبان انگلیسی به فارسی زبانان دنیا هستند دارای مدارک بین المللی تدریس هستند که باعث میشود تا ارائه آموزش زبان انگلیسی به شما عزیزان حرفه ای تر از همیشه صورت گیرد.

4/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا