رپورتاژ آگهی

آشپزی راحت و بدون دردسر

آشپزی راحت و بدون دردسر

آشپزی راحت و بدون دردسر

با گذشت زمان و پیشرفت علم، بسیاری از لوازم خانه و آشپزخانه، پیشرفت چشمگیری کرده و از طرفی به دلیل صنعتی شدن زندگی های امروزی و مشغله های افراد، که زمان کمی برای آشپزی و پخت و پز دارند، این پیشرفت در لوازم خانه و به خصوص آشپزخانه به کمک افراد آمده و باعث سریع تر شدن امور شده است. یکی از پر طرفدار ترین این لوازم آشپزخانه، خردکن ها و همچنین سرخ کن ها می باشند که در ادامه به ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت.

نکاتی مهم در رابطه با خردکن ها، دستیار های آشپزخانه

به طبع همگی ما با خردکن ها آشنایی داشته و به نسبت اکثر کارایی آن ها را می شناسیم؛ اما قبل از خرید هر گونه لوازم خانه و آشپزخانه بعد از مسئله هزینه و قیمت، کارایی دستگاه مهم می باشد که در این مطلب سعی در معرفی بهترین خردکن و ویژگی های آن را داریم.

به طور کلی می توان خردکن ها را در دو دسته دستی و همچنین برقی دسته بندی کرد که هر کدام دارای ویژگی و کارایی های مخصوص به خود می باشند؛ همچنین از طرفی خردکن های برقی نیز به دو دسته ی تک کاره و همچنین چندکاره تقسیم می شوند. در اینجا لازم است که در نظر داشته باشید که قیمت خردکن ها با توجه به نوع کارکرد و چند کاره بودنشان متغیر و متفاوت می باشند.

.

مشخصات انواع خردکن

خردکن های ساده و تک کاره: خردکن های تک کاره ای که امروزه در بازار موجود می باشند تنها قابلیت استفاده در اندازه های محدودی را دارا می باشند.
خرکن های چندکاره و پر کاربرد: از این جهت خردکن های چندکاره پرکاربرد تر و پرطرفدار تر می باشند که چندین وسیله را درون خود جای داده و از طرفی در اشغال فضای آشپزخانه نیز صرفه جویی می کنند. این دستگاه ها علاوه بر فراهم کردن امکان خردکردن انواع مواد غذایی در ابعاد بزرگ، امکان آسیاب انواع مواد غذایی و انواع میوه و مغزیجات را نیز فراهم می کنند.
 

تیغه ها و جنس آن ها در خردکن

قطعا مهم ترین قطعات هر خردکن، تیغه های آن می باشد که لازم است برای دوام و طول عمر بیشتر از جنس استیل ضدزنگ باشد و از طرفی در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بسیار زیادی دارند. استیل ضد زنگ نه تنها در برابر رطوبت مقاوم است بلکه استحکام بالایی دارد و نگهداری آن نیز آسان است. یکی دیگر از مهم ترین بخش های خردکن ها جنس ظرف یا همان مخزن خردکن می باشد که لازم است از وزن مناسبی برخوردار باشد تا جا به جایی و کار با آن راحت تر و سریع تر باشد در نتیجه لازم است از جنس شیشه یا پلاستیک شفاف باشد. ظروف از جنس شیشه عمر طولانی تری دارند اما در عوض وزن دستگاه را بالا می برند. سرخ کن ها با جنس شیشه ای دارای سلامت بالایی می باشند چرا که بر مواد تاثیر بدی نمی گذارند.

آشپزی راحت و بدون دردسر

نکاتی مهم در رابطه با سرخ کن ها، خالق ترد ترین و خوشمزه ترین غذا ها

یکی از پرطرفدار ترین غذا ها، انواع غذا های سوخاری می باشند برای درست کردن این غذا های خوشمزه لازم است از سرخ کنی با کیفیت استفاده کنیم. به همین علت است که سرخ کن ها در بازار بسیار پرطرفدار می باشد و خواهان بسیاری در بین خریداران دارد. سرخ کن ها مانند خردکن ها، دارای چندین مدل بوده و به دو دسته ی سرخ کن های معمولی و سرخ کن های مینی تقسیم می شوند. البته دسته ی دیگر از سرخ کن ها در بازار موجود می باشد که به نسبت سایر مدل ها جدید تر و پرطرفدار تر می باشد و سرخ کن های بدون روغن می باشند. در ادامه به معرفی این سرخ کن ها و بررسی دقیق تر آن ها خواهیم پرداخت.

مشخصات انواع سرخ کن

سرخ کن معمولی: همانطور که از نام این دسته از محصولات مشخص می باشد، کارایی هایی که از یک سرخ کن داشته باشید را برای شما برآورده کرده و شما می توانید انواع مواد غذایی از جمله مرغ سوخاری، انواع میگو، ماهی و حتی سیب زمینی را در آن سرخ کرده و نوش جان کنید.
سرخ کن های مینی: این دسته از سرخ کن ها نیز کارایی مدل های قبلی را دارا می باشند اما با این تفاوت که حجم کمتری را در خود جای می دهند و البته قیمت سرخ کن های مینی به نسبت سایر مدل ها کمتر و ارزان تر می باشد.
سرخ کن های بدون روغن (هواپز ها): این دستگاه به کمک چرخش هوای داخل دستگاه و بدون روغن سعی در سرخ کردن غذا کرده و بسیار برای کباب کردن و پختن، بریان کردن مواد غذایی در کنار سرخ کردن مناسب می باشد.

 

فیلتر و حجم انواع سرخ کن ها

در هر وسیله ی آشپزخانه ای چند اصل برای خرید بسیار مهم می باشد و در سرخ کن ها نیز فیلتر و حجم آن ها می باشد. میزان گنجایش سرخ کن ها از آن جهت مهم می باشد که نحوه ی استفاده از دستگاه را مشخص می کند و از طرفی شکل محفظه داخلی یا استوانه داخلی دستگاه نیز برای تهیه غذا های مختلف مهم می باشد.

از طرفی فیلتر دستگاه نیز مهم می باشد چرا که فیلتر ها وظیفه ی جذب بخارهای ناشی از روغن داغ را بر عهده داشته و اگر این قابلیت در دستگاه وجود نداشته باشد در نتیجه باعث خوش طعم نشدن غذا شده و مزه ی آن را تغییر می دهد.

.

فیلتر و حجم انواع سرخ کن ها

سخن پایانی

اگر زمان کافی برای حضور در فروشگاه های لوازم خانگی برای خرید انواع لوازم آشپزخانه را نداشته باشیم به کجا مراجعه کنیم؟

این روزها مشغله افراد بسیار زیاد شده و خیلی زمان برای حضور در انواع فروشگاه ها و خرید وجود ندارد اگرچه اپ های مختلف کار را برای خرید خرده ریز های مختلف آسان کرده اند اما شما می توانید با مراجعه به سایت انتخاب سنتر نیز انواع لوازم خانگی خود را با بهترین قیمت خریداری کنید و اگر در رابطه با برند و مدل مناسب خود دچار شک و تردید شدید با پشتیبانان تخصصی و رایگان ما ارتباط بگیرید و برای اطمینان بیشتر وجه خرید خود را درب محل سکونت خود پرداخت کنید. انتخاب سنتر برای جلب اطمینان بیشتر تمامی محصولات با ضمانت اصل بودن عرضه می کند.

درباره انتخاب سنتر

مجموعه انتخاب سنتر، مرکز تخصصی خرید آنلاین لوازم خانگی و ارائه دهنده برترین برند های موجود در بازار ایران مانند دووDaewoo ، اسنواSnowa و بست Bost می باشد. انتخاب سنتر پس از کسب مجوز های رسمی از اتحادیه لوازم خانگی در زمینه فروش آنلاین لوازم خانگی و لوازم صوتی و تصویری توسط شرکت «آریا تجارت گستر احسان» با دو دهه فعالیت و چند فروشگاه حقیقی در بورس لوازم خانگی و با هدف گسترش خدمات در سراسر کشور ایجاد شده است.

4.3/5 - (3 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا