آراد برندینگ

مراحل خشک کردن انجیر در منزل

 

در اولین اقدام انجیرها را خوب و با دقت بشویید. انجیر به راحتی می تواند کبود شود. اگر یکی دارید، از اسکرابر سبزیجات برای پاک کردن پوشش ها یا مواد شیمیایی که ممکن است وجود داشته باشد استفاده کنید. به دلیل آن که لیست قیمت انجیر خشک فله بسیار گران می باشد، بسیاری از افراد تمایل دارند در خانه این محصول را تهیه کنند.

سپس یک قابلمه آب را به جوش بیاورید. با استفاده از یک صافی فلزی، انجیرها را به مدت 30 ثانیه در آب در حال جوش بریزید. آنها را بردارید و به سرعت در یک حمام یخ با آب سرد قرار دهید. این به تجزیه پوست کمک می کند و به انجیر اجازه می دهد تا سریعتر آب بدن را از بین ببرد.

آنها را با دستمال کاغذی یا پارچه تمیز خشک کنید. ساقه ها را بردارید و هر انجیر را چهار قسمت کنید.

انجیرها را به صورت یک لایه برش خورده به سمت بالا روی سینی های آبگیر قرار دهید. بین هر کدام از آن ها مقداری فاصله بگذارید تا هوا به طور یکنواخت در گردش باشد. اگر ترجیح می دهید می توانید آنها را کامل رها کنید یا از وسط نصف کنید.

دستگاه آبگیری خود را در دمای 135 درجه فارنهایت تنظیم کنید. زمان خشک شدن به میزان رطوبت در خود انجیر، آب و هوای محل زندگی شما و اینکه آیا انجیر را به صورت ربع خشک می کنید بستگی دارد.

انجیر ربع شده حداقل 6 ساعت خواهد بود، انجیر نصف شده حدود 8 ساعت خواهد بود و انجیر کامل احتمالا بین 8 تا 12 ساعت خواهد بود.

انجیر خود را در علامت 6 ساعت بررسی کنید تا میزان زمان اضافی مورد نیاز را در صورت وجود اندازه گیری کنید و در آخر انجیرها را از سینی خارج کرده و قبل از انتقال به یک ظرف شیشه ای یا ظرف دربسته، آنها را به توری سیمی منتقل کنید تا به دمای محیط برسند.

مراحل خشک کردن انجیر در منزل

از کجا بفهمیم انجیر کاملا خشک شده است؟

دانستن اینکه چه زمانی انجیر شما تمام می شود به چند چیز بستگی دارد. باید ظاهری چرمی داشته باشد، بافتی جویدنی داشته باشد و در لمس خشک باشد. شما می توانید از مراکز فروش سیب عمده، این میوه ار نیز تهیه ی کنید و با این روش خشک کنید.

برای قضاوت در مورد خشک شدن کامل انجیر، یکی از آن ها را از دستگاه آبگیری خارج کرده، اجازه دهید خنک شود و تست طعم و مزه بدهید. بین 6 تا 12 ساعت طول می کشد تا در آبگیر خشک شود.

مراحل خشک کردن انجیر در منزل

ماندگاری انجیر خشک چقدر است؟

هر چه انجیرها را کوچکتر ببرید ماندگاری بیشتری خواهند داشت. انجیر ربع زمانی که در جای خشک و خنک در ظرف دربسته با جاذب اکسیژن نگهداری شود 1 تا 2 سال ماندگاری دارد. انجیر نصف شده برای مدت مشابهی دوام می آورد. در لیست قیمت میوه و تره بار امروز شیراز نام انجیر به چشم می خورد، بنابراین شما می توانید به آسانی این محصول را خریداری کنید.

اگر انجیر شما کامل باشد 1-2 ماه ماندگاری دارد. این به این دلیل است که از بین بردن رطوبت یک انجیر کامل دشوارتر از حذف رطوبت یک انجیر ربع یا نصف شده است. اگر انجیر کامل را کم آب می کنید، آن ها را از نظر کپک زدن در بازه زمانی 1 تا 2 ماه بررسی کنید تا مطمئن شوید که خوردن آن ها بی خطر است.

مراحل خشک کردن انجیر در منزل

.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا